|
|
|
|---|---|
|
Har en en 520d 2007 körde till garaget byte till vinter däck. När jag åkte därifrån så tändes airbag antisladd lampan abs lampan och hastighetsmätare åkte ner på noll och mätaren för hur mycket bilen drar sluta fungera. Starta jag om den kan den stå på tomgång värka jag kunna stå hur länge som helst. Men så fort jag tar bilen kör 1-2 km då tänds allt igen. Kan även larma på ratt lås. Kan va en tillfällig het | |
|
Låter ju som en ABS-givare som är dålig. Har för mig att det är vänster bak som sköter hastighetsmätaren. Men om möjligt ta ut felkoder så lär du se direkt. I övrigt är ju dessa bilar känsliga för dåligt batteri, vilket kan ge skumma fel. Udda att du har airbaglampa och rattsymbol i kombination med ABS-lampa. Det talar lite för att batteriet är dåligt. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Håller med Ola batteriet i första hand, ladda minst 24 timmar, blir sällan så många fel på en gång av andra orsaker. Det räcker att man öppnar dörrar ngr gånger under nån timmes så bilen inte hinner gå ned i sleepmode (tar 16 minuter) utan är aktiverad hela tiden då tömmer man batteriet under den spänning som krävs för att hålla bilens elektroniska funktioner. Sedan kan du ju kanske skadat en ABS givare vid hjulbytet, Men airbag och ABS brukar vara det första som lägger av vid underspänning. Airbaglampan måste släckas med diagnos. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Allt nollas när jag starta om den även airbag... de precis som att allt tappar strömmen. Om de finns nå relä eller vad som förse dom systemen med ström | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.