AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
828

MyBMW kräver ny iPhone , vad göra ?

Pe
2
Perraback
520d Xdrive
Hejsan,
tidigare har man kunna använt BMWConnected men den är ju dis-connected numera i och med att BMW launchade nya MyBMW. Problemet med den är ju att - om man har en iPhone - kräver iOS 13 eller högre, något som äldre iPhones ej kan få t ex iPhone 6 så som min. Frånsett lösningen att köpa ny telefon - inge bra lösning av BMW i så fall - och att ej ha med sig DisplayKeyn, är det någon där ute som vet om det går att fixa as is dvs t ex kan man få tag i/igång BMWConnected igen etc ?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det jobbiga för din del är väl att 6s, 7, 8, X, 11, 12, 13 alla klarar det. Det är precis din 6:a av första generation som blivit utdaterad och inte av BMW, utan av Apple som valt att utforma IOS som inte längre stöder den produkten. Du behöver ju inte köpa en Iphone 13, IOS 15 ska gå redan med 6s så enklast är nog att köpa en beggad telefon av någon bekant som har en gammal liggandes.
Pe
2
Perraback
520d Xdrive
Jo naturligtvis men jag försöker jaga en lösning UTAN att byta telefon (i mitt fall en stor apparat) ?
Lika bra att byta, för har Apple slutat supportera den lär du märka att fler appar kommer sluta fungera. Få igång Connected kan du nog också glömma för BMW har garanterat stängt ner infrastrukturen bakom.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag förstår att du helst önskar att det löser sig utan insats i form av tid eller pengar. Men att köpa en begagnad iPhone 7 för 1000kr är nog det enklaste sättet att lösa ditt problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.