|
|
|
|---|---|
|
Då var det dax att skaffa en kombi då, och ska man ändå göra det så är det ju lite roligare med en kul kombi i alla fall. Ingen raket kanske, men en bmw i alla fall =) Men killar/tjejer? Mitt i kalkylerna undrar man vad en vettig helårs, helförsäkring på en importerad 520iA -98 kan vara? Kom till Sverige -01, så den har inte varit här i 3 år ännu. Kan man hitta en försäkring för runt 4000-5000 eller kommer den att landa på 6000+ ? Nån som har nån aning? | |
|
Det hela beror som vanligt på vart du bor, hur gammal du är, hur många år du haft körkort och körsträcka. /Simon |
|
|
ranki: kolla in Länk där kan du göra en beräkning, och de verkar ha rätt hyfsade priser också! Annars rekomenderar jag dig att ringa runt till ALLA försäkringsbolag och höra vad de har att erbjuda. Kan skilja enormt mycket! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
28 år gammal, bor i Uppsala, haft körkort 9 år, 1500 mil/år, inte orsakat nån skada... Har kollat lite och länsförsäkringar verkar vara bäst. Ska dock kolla susab oxå, tack för tipset Kalle! |
|
|
tjo... jag faller nästan under samma kriterier som du. 29 år, halvförsäkring, max 1500 mil och inte krockat. dock uppstod det lite problem eftersom min bmw en gång i tiden är importerad. men jag ringde runt och bl.a. susab ville inte ha med mig att göra för att bilen är importerad. det enda dom kunde erbjuda mig var en trafikförsäkring (vilket dom enligt lag tydligen måste göra). men hur som helst så ringde jag runt och bolaget "if" var faktiskt billigast för min del. nätt och jämt 2000 kr billigare än den näst billigaste... så nu pröjsar jag 6100kr/år för min halvförsäkring. |
|
| Det blev efter lite rundringning Länsförsäkringar i Uppsala. 5800:- för helförsäkring/helår. Tydligen var det några nya regler från 1:a november, men jag fick gå enligt dom gamla reglerna då jag skaffat bilen den 3:e nov. Hoppas det inte chockhöjs till nästa år bara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.