AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
654

Skillnad styväxlar E46?

33
3
330dx
330XD - 02
Hej! Måste byta styrväxel på min 330XD - 02. 5växlad. Blir inte klok på vad som skiljer dom åt mer än utväxlingen. Inga nummer på växeln stämmer med något på tex Bildelsbasen.
Sitter förövrigt en silverbricka på den och tror artnr ska vara 32136759815. Min fråga är alltså vad som skiljer och om jag bara kan köpa valfri via regnr och montera? Kanske inte alla fungerar men vilka och vilken är att föredra? Vilket utav alla nummer ska gå efter enklast? Bilen används som vanlig brukis.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Gå in på realoem.com och knappa in ditt chassinummer (sista sju) och stega dig fram till styrning - där får du upp art.nr. på styrväxeln till din bil och klickar du på det, så får du upp en lista över art.nr.-ändringar som gjorts.

Vissa specialmodeller hade styrväxlar med annan utväxling, men jag vet att vissa av dessa utgått ur sortimentet och nummerändrats till styrväxlar med "vanlig" utväxling...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
33
3
330dx
330XD - 02
Hej och tack för svar! Gjort det och får upp rätt artnr, men på Bildelsbasen är de flesta märkta med visuellt nr, tillverkarkod osv. Alltså inget att jämföra med och inget som matchar mina siffor, därför kvarstår frågan vad som skiljer, tänker både på växeln och eventuellt styrleder mm. Kan jag köpa första bästa via regnr eller måste jag ha artnr exakt rätt?
ma
315
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Länk

Denna borde passa….. X modellerna har en annan framvagn jämfört med vanliga, så därför en ”egen” styrväxel.

/Kent
33
3
330dx
330XD - 02
Hej! Något sånt jag misstänkte, men hade varit fint om en växel för 3000kr mindre hade fungerat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.