|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en BMW 535 2016 års modell. Bilen är utrustad med Night V. Tror jag sett att denna kan kombineras med X-tra ljus som riktar sig mot det som N.V upptäcker. Undrar dels om detta stämmer och om det stämmer, går det att eftermontera? | |
|
funkar så med adaptiva ljus och/eller laserljus i kombo med NV, men vet ej om det går att eftermontera men för övrigt suverän funktion! /Anders |
|
|
Undrar om du är ute efter NightVision med Dynamic LightSpot? Två "lampor" som sitter där dimljusen brukar sitta, ser ut lite som kattögon eller ormögon. Dessa "pekar ut" åt vilket håll vilt eller människor finns, ser ut som stroboskop-spår när de aktiveras. Jag tycker dessa funkar kalas! Personligen tycker jag inte att vanlig NightVision är värd sina pengar, men Dynamic LightSpot är värt sina pengar alla dar i veckan. Jag tror inte det går att eftermontera om det inte kom från fabrik, iaf inte utan väldigt mycket kreativitet... |
|
HerrOber |
Hej. *Nightvision med den funktionen kallas Dynamic spot (Utökad funktion) *Kräver minst adaptiva LED *Frågade min lokala handlare om det gick eftermontera enbart Night Vision. Det är då en hel del elektronik, inkl arbetet som blir oerhört dyrt. Då fronten och grillen måste beställas som innehåller FLIR-kameran. Om det sedan, ytterligare på detta går få det att fungera med DynamicSpot. Låter osannolikt. Då krävs ju Adaptiva LED ljus samt alla de kameror och sensorer som sitter bakom framrutan |
|
tror inte man behöver ha Adaptiva LED för att ha NightVision med Dynamic LightSpot. Adaptiva led kom ju typ 2014 NightVision med Dynamic LightSpot kunde man väl beställa redan 2011. Dynamic LightSpotarna sitter där dimljusen normalt sitter. jag har nightvision och Adaptiva led, men inga lightspot |
|
|
Kan mycket väl vara så att Algoritmer för att rikta strålkastare för Adaptiva stålkastare även används av Night Vision för att rikta lightspot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.