AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
573

Bmw 530D GT F07 2009 . Fel på TCU, och om man kan se om man kan lägga till. bluetoot

jo
4
jocje2314
BMW 530 -Automat 2003
Hej. Har som rubriken visar lite undringar över om jag har blåtand eller inte oavsett om det bara är telefoni eller också ljud. Första dagen jag hade bilen så pajade systemet för däcktrycket. Och om jag inte minns fel så stod det Bluetooth i displayen men som samtidigt försvann då det andra systemet gick sönder. Det står också i displayen ett val där det står kontakter och kollar man på kontakterna så finns det en telefon lur som man kan trycka på men då blir der ett streck över luren. Jag har letat och letat på nätet utan ett riktigt svar på detta. Men jag hittade en PDF fil som visar hela bilen i detalj tror det var 130 sidor och där står det också att TCUn också har hand om systemet för däcktrycket?! Vore schysst ned ett svar om vad som gäller och vad jag kan hitta felet innan jag ger mig på ingrepp i bilen och installerar efterlämnade system.
Tack på förhand

jockem2314
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det är ingen MULF modul i F07?
jo
4
jocje2314
BMW 530 -Automat 2003
Hej. Jag har ingen aning om det. Vad jag har fattat det som så när det inte finns något USB uttag i armstödet så är det ingen mulf. Jag har bara ett aux uttag i armstödet och sen finns det ju ett USB i handsfacket. Allt är lite förvirrande när man letar efter svar. Var ska jag leta för att hitta den här enheten? Har absolut ingen lust att åka till BMW för detta. Jag tackar för information om att det då kanske är en MULF jag ska leta efter. . Trevlig helg. Jocke

jockem2314
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
På min e60 med BT hade jag inget USB-uttag men en MULF.
jo
4
jocje2314
BMW 530 -Automat 2003
Hej. Jag testade att köra inpa på bilen idag och jag fick upp lite olika saker när det gällde detta. Tyvärr så blandar min installation tyska och engelska så jag blev inte mycket klokare av det men den visade något som jag vet att att jag inte har och så stod det likadant på de andra sakerna men den hittade combox och där skrev programmet ingenting efter. Ja eftersom jag då inte kan tyska kunde nu i efterhand använt Google translate kom jag på men nu kommer jag inte ihåg vad det stod men som sagt ingen anmärkning vid combox men vid tex CD changer var det anmärkning och det vet jag att jag inte har. Vad tror ni kan det vara combox som sitter i och då borde väl telefon bluetooth mm fungera eller så är den trasig. Kan man testa om den är trasig på något vis? Trevlig helgb

jockem2314
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.