AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
755

320d Touring -08

Är sugen på att köpa en 320d Touring -08 automat, och ha den som pendel bil. Bilen har rullat nästan 20 000 mil. Någon som har input vad det gäller om det kan vara ett bra köp eller inte? Har aldrig ägt en så vet inte nämligen. Är lite rädd för att den har rullat lite långt och att det kommer dyka upp många fel allt efter som nu..
All info är av värde, tack på förhand!
16.573
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ingen kan garantera att en 14 år gammal bil med 20 tusen mil på mätaren inte går sönder. Problem är inte direkt korrelerat med miltal, en bil med 15.000 mil på mätaren kan ha högre rep.kostnader närmaste 36 mån än en med 20.000 mil. Eller tvärtom, det styrs delvis av slump, delvis av hur ägaren skött bilen och arbetat med preventivt underhåll.

Kan ge ett exempel, jag hade en 530xd med 23000 mil på mätaren för ett tag sedan. De 18 månader jag hade bilen krävdes enbart en hjulinställning, nästa ägare fick lägga 30.000kr på bilen de första 6 månaderna. Jag hade tur, han hade otur.
Ma
1.342
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Håller med Löwet

Kolla vad förra ägaren gjort på förväntade reparationer, typ AC, stötdämpare/fjädring/ chassiedelar, vattenpump, generator, batteri etc,

Ibland har man tur, ibland inte. Kan man meka själv kan man reducera reparationskostnaden väsentligt

16.573
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kamkedjan är väl den stora grejen på de där motorerna, annars vet jag inte så mycket som går sönder. Sen är det ju vanlig BMW-rost osv man måste oroa sig för.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.