|
|
|
|---|---|
|
Har en 520d 2013. Har börjat läcka spolarvätska. Ser att det droppar ner på marken mellan höger bakdäck och dörr,men vet inte om själva läckaget är där. Tänkte att det kan läcka någon annan stans och rinna längst med bilen innan det droppar ner på backen. Har fått för mig att det bara droppar när jag står i uppförsbacke, då min garsheuppfart är något uppåtlutande. Tänkte lämna in det för lagning, men vill kolla med er om någon har nått tips på vad jag kan kolla innan. Kanske det är enkelt fixat? Hade en fundering en gång på att det var slangen till spolning till bakrutan som var sönder...? Några tips/råd? | |
|
Bakom däcket (precis där du beskriver det) finns en behållare för spolarvätska. Det är även här spolarpumpen sitter. Det ska finnas en lucka i hjulhuset som du kan skruva bort för att komma åt behållaren. Öppna och kika ifall det går att se vart det droppar från. Med lite tur är det bara en packning (minns tyvärr inte exakt hur det såg ut när jag bytte spolarpump på min f11) som sitter löst eller behöver bytas. |
|
| Ska luckan vara i höger hjulhus bak? Hittar inget. Eller behöver jag ta bort däcket för att se den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.