AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
395

H&R fjädrar till E39 touring

316
Sörgissjö
E39 525ia touring M-sport -04 topaz blue met
Hej
Är det någon som har erfarenhet av H&R fjädrar ??
Har som i nyligen tidigare tråd redovisat resultatet av att monterat nya std M sport fjädrar fram samt nya Sachs dämpare men tycker den blev alldeles för hög därför min undran angående H&R
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
H&R tillhör de hårdare fjädrarna (tänk race), Eibach är hårdare än standard men mer åt det komfortabla hållet (tänk sport). Sen finns det väl fler fjädertillverkare men det är dessa jag har erfarenhet av. Väljer Eibach alla dagar i veckan för dom är tillräckligt hårda utan att helt ta bort komforten.
316
Sörgissjö
E39 525ia touring M-sport -04 topaz blue met
Ok tack för input
Ja vad jag förstår finns det ju två varianter på H&R
Sport som sänker 35 mm och är lite drägligare race som är hårdare och sänker 45 mm .

Ja just ja Eibach har jag läst om
Ac schnitzer skall också vara en bra kompromiss vad jag förstår men finns ej till E39 vad jag kan se

Nä de här med original m sport fjädrar vart ju alldeles för högt.Mäter ju 607 mm precis som std fjädringen .
Dock när man lämna in på BMW för kontroll av fjäderhöjden så hävdade de att värdena gäller på nedlastad bil
Så de vägde ned bilen med 2x68 kg framstolarna och 1x68 kg baksätet samt 20 kg i bagaget
Då hade den sjunkit till 592-594 fram och då hävdade de att den låg inom tolerans så inge fel på fjädrarna !!!
Och sedan passade de på att justera upp bakvagnen också när dena nedlastad så nu är den hög runtom 🤔🤔
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.