|
|
|
|---|---|
|
Jag har flera gånger laddat hem nya kartan via datorn och sedan till UPS- sticka och sedan till bilen. Jag har abonnemang på UPS Map update på Connected drive. Nu hittar jag inget ställe på Connected drive att ladda hem ny karta och jag har betalt abonnemang. Någon som kan förklara detta? Tillfälligt fel eller kommer ny uppdateringsmöjlighet senare? | |
|
Logga in på Länk Gå till ditt konto (gubben) sen klicka på mina bilar. Där har du kartuppdatering. |
|
|
Om du har en bil från 2018 så tror jag att de fria kart-uppdateringarna upphört, även om du har abonnemang på ConnectedDrive så upphör tjänsterna vid olika perioder. Det är bara att öppna upp tjänsten genom att betala. |
|
| Om man laddar hem "en ny karta" till navigatorn, är det andra funktioner som blir bättre i navigatorn då också, eller är det bara de gator och vägar som tillkommit sedan senaste uppdateringen som blir skillnaden? | |
| En ny karta är bara en ny karta, dvs nya vägar och ändringar av befintliga. Så du får ingen ny funktionalitet. Däremot kan ju befintlig funktionalitet, t.ex. speed limit info bli bättre eftersom den innehåller nyare information. | |
| Ok, Tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.