|
|
|
|---|---|
|
Airbaglampan lyser på min E91 bmw 320D 2011. BMW har konstaterat byte av styrdon då de har felsökt och inte får kontakt med styrdonet. Min fråga är: Går det att köpa ett begagnat styrdon och med hjälp av det ursprungliga läsa över informationen alternativt koda in det begagnade? Eller måste jag, som bmw påstår, köpa ett nytt då det inte går att koda ett begagnat? Det ursprungliga styrdonet är låst till bilens VIN. Har varit i kontakt med lite olika personer som sysslar med kodning/programmering men får inte några klara svar. Tacksam för input. Mvh Niklas | |
|
Hej (igen tror jag) Ja det går. 1. Köp en kompatibel begagnad styrenhet. 2. Flasha med Winkfp 3. Defaultkoda med NCS-Expert Båda programvarorna ingår i ett Inpa-kit. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Halloj. Okej, tack för klargörande =) & detta gäller även om den ursprungliga styrenheten är trasig? Risken är nämligen att den har fått sig en kyss och därför lagt av. Mvh Niklas |
|
|
Japp den gamla behövs inte på något sätt. Gammal myt det där att man ska tu ut info från gamla styrenheter och sen föra över på en ny. Oftast inte möjligt när de är trasiga... ;-) Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Okej =) Jag har nu beställt en begagnad med samma nummer så får vi se om det fungerar. Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.