|
|
|
|---|---|
|
Har ganska bra koll när det gäller bilar, men i detta expertforum så kanske jag kan få mera specificerada att "tänka på" saker... Typ "känns vänster blinkreglage skevt, kolla nedre delen av stötdämparen" MVh Johan | |
|
Lyft på ventilkåppan och kolla kammen, mycket vanligt att den är dåligt. Olje läckage från packboxarna (stavning?) längst bak på lådan och utgående axlar från bakaxel samt oljetrågs packningen är mycket vanligt. Mvh Abbe Länk |
|
bmwdanne |
Hej! Kolla framförallt rosten. Några ställen som man kan titta efter på lite mer noga: Ta bort alla mattor i bagagen. titta speciellt på höger sidas hjulhus, domkraftsfästen speciellt fram, bakom säkringsboxen under motorhuven. Kolla även tanke där tankröret går in mm. Att titta extra noga lönar sig. Lyft på ventilkåpan och kolla kammaxeln! Kolla även handbromsen, kolla så att däcken är jämt slitna fram. Är allt detta bra så kan du nog göra ett bra köp till rätt pengar. Lycka till! Mvh Daniel |
| Lyssna på motor, växelåda och känn så att det är riktigt. Lyssna efter dumheter i diffen min brakade ihop. | |
|
Tjena! Lyssna på motorn! |
|
|
"Lyft på ventilkåpan och kolla på kamaxeln.." Hur ser en dålig kamaxel ut?? MvH //Martin |
|
|
Nokarna ska vara rep/spår fria, är det riktigt illa så ser du det på en gång annars känn gärna med fingern efter ojämn yta. Mvh Abbe Länk |
|
calon |
Hej du hugande!!!! Köp min SV-sålda MYCKET fina 325im 87-a med fungerande AC mm.mm.mm.mm.mm.för 30 lök. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.