|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihopa, Är en stolt ägare av en BMW E87 120d -05. Förutom steg 1-optimering så har jag inte gjort något i motor eller avgassystem för prestandahöjande eller förbättrat ljud. Går i tankarna om att byta ut mitt vanliga pappersluftfilter mot ett sportluftfilter, inget öppet. Ett som passar luftfilterburken. Har både kikat på ett modelanpassat insats-sportfilter från scstyling samt ett skumfilter från RamAir. Är på jakt efter lite roligare ljud mest. Tänkte se om någon kan rekommendera skum eller insatsfilter för ljudets skull i en diesel? Det finns för övrigt en turbo i min bil, för er som undrar. Ha en fin kväll på er alla, Hälsningar Max | |
|
Hej och välkommen Många avråder från sportluftfilter, även om de sitter inne i luftburken. De få hästar man kanske får märker man inte. Optimeringen ger ju faktiskt rätt mycket däremot. Men det är din bil och ett trevligt ljud kanske gör att man ler lite mer... |
|
|
Hej Kör med öppet filter på min 123D och ljudet är rätt mediokert trots steg 2..visst ger det lite dumpljud och pyttelite vin från turbosarna..Så egentligen ger det inget mer "roligare"ljud i mina öron,så ett insatsfilter kommer förmodligen inte ge dig något mer än ett litet hål i plånboken. Bättre lägga dom pengarna på diesel istället. Tråkigt svar men det är saningen. |
|
|
En fyrcylindrig turbodiesel låter tyvärr aldrig "roligt"....om man nu inte har en väldigt konstig syn på vad som är "roligt"... Sportluftfilter förstör bara LMM och annat i motorn - skippa det! Dessutom jobbar redan en diesel med ett stort luftöverskott i förbränningen så om inte det vanliga filtret är helt igensatt, vinner du inget i effekt heller. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar ödmjukt för svaren! Då känns det nog som att jag skippar min tanke. Sköt om er! :) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.