AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.024

Varning, skruvad E38 på blocket

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Tänkte varna potentiella köpare som inte kollar upp bilen lika noggrant som jag.
Var intresserad av denna 740: Länk

Kollade upp historiken i tyskland, resultatet blev inte helt oväntat.
18000 mil vid servicen 2006 precis innan import till sverige.
Vid importen så hade mätarställningen blivit mycket bättre dvs 8000 mil istället....

Konfronterade firman och upplyste att jag är mycket besviken eftersom de skrev att de kan garantera mätarställningen. De svarade att de ser mycket allvarligt på det och undrade var jag fått informationen ifrån. När jag presenterat alla fakta erbjöd jag mig att köpa bilen i alla fall fast till ett så klart mycket lägre pris som speglar den riktiga mätarställningen om den är i bra skick. Fick inget svar och nu har dom förnyat sin annons och låtsas som ingenting.

Alltid lika tråkigt se firmor försöka lura folk som sedan köper och klagar att bilarna går sönder trots att de gått lite....

BMW 4 Life
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Bra jobbat. Har du anmält blocket-annonsen enligt info ovan?
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Inte gjort något annat än skrivit här. Har aldrig anmält nåt på blocket men kanske dags att testa...

BMW 4 Life
Just sänt en signal till car.info.

/Lennart
Tack Lennart!

Fick också tag på en rapport om felaktigt miltal. Så det är uppdaterat nu!
Länk

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Bra jobbat alla, med uppdaterad info på car.info minskar risken att någon blir lurad en del. De flesta som har minsta självbevarelsedrift vid beg. köp kollar där.

BMW 4 Life
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Måste ju vara fel hjul på den. Ser ut som mer än en dm mellan framhjul och skärmkant.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Det är från en E39, håller med om att de ser konstiga ut på E38. Att motorhuven sitter snett eller är sne på bilen gör inte saken bättre :-)

BMW 4 Life
Th
593
Theobald
750ial -88
Vad sägs om denna 740? Nedsatt från 65 till 49000. Verkar som ägaren skött om den också, stått inne i garage över vintern. Är det rätt pris?
Th
593
Theobald
750ial -88
Kanske ska bifoga en länk till blocket också!

Länk
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Nej den förarstolen ser inte ut som 13 k. mil.

Visst, det är ju inte helt bra att den är skruvad, men det är idag 16 år sedan.
Bilen i sig är 20 år....

Det intressanta kring en bil som den aktuella e38an är väl skicket idag 2021.

På med ett par style37-fälgar Länk
, fixa förarstolen samt ställ tillbaka mätaren.
Ja så har man sedan en snygg e38 av sista årsmodellen att sommar-köra.

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Birka: Så du menar att om den är skruvad länge sedan så är det helt plötsligt okej att blåsa en köpare ?
Jag tycker den är värd 30-40% mindre minst med den riktiga mätarställningen idag och den dåliga historiken, kanske krockad på det eftersom den ser lite sned ut i nosen. Nu var ju inte firman intresserade ge ett rimligt pris, annars kanske jag hade gjort som du föreslår, återställt mätarställningen framåt osv.

Fin är ett relativt begrepp. Min tanke vad att ha den som året runt bruksbil eftersom den inte är värd och spara på med så kass historik. Är entusiast så bryr mig inte om bränsleförbrukningen ;-)

Theoblad: Tack för tipset, jag köpte en relativt bra e38 728i så tillfälligt är jag mätt på e38 men kanske i framtiden när suget på en större motor kommer tillbaka. 728:an är faktiskt riktigt trevlig och känns pigg i styrningen. Riktigt imponerande att den har en bränsleförbrukning som i princip matchar 740/750. ;-)

BMW 4 Life
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Nu argumenterar du med en halmgubbe...

Snabb check på tyska mobile.de, Länk Fanns inte många idag 2021 tillsalu. Alla utom en har rullat längre än den här aktuella, dvs längre än 24 kmil och priset på "lågmilaren", det är 28500 euro.

M.a.o så känns inte bilen ifråga särskilt jättedyr (hos en handlare) med rätt angiven mätarställning, dvs 23,7 k mil, ja om bilderna ger en någorlunda riktig bild.

Tycker ju avslutningsvis själv, att import, nära klassiska "12kmil" i kombo med förarstol och pris, flaggar för att allt kanske inte hänger ihop - vilket det ju inte heller gjorde.

Birka; just 2001:or finns det ju ganska få av men man får ju lite fler träffar om man breddar sökningen till alla facelift-bilar, vilket jag tycker man kan göra med gott samvete då alla facelift i grunden är ganska lika, inte mycket som hände sista åren.

Jag köpte en kanonfin 1998:a förra sommaren, den låg annonserad på Mobile och kostade 5800 euro hos en handlare, de har säkert gått upp lite i pris sedan dess men de där riktigt dyra bilarna förblir ofta osålda.

Spontant tycker jag att dessa ser trevlig ut;
Länk

Länk

Visst är de något dyrare än vi är vana vid men ändå en bit från 20.000euro-klassen

qsacage@ Blocket skiter fullständig i om bilen är mätarskruvad, såld som skrot i US och rep i Litauen.

Jag har anmält så många ggr så du anar inte.

EB
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Mycket irriterande att inte Blocket agerar bättre.

För sökbarheten i framtiden på detta:
XSY995
XSY 995
WBAGG81090DF91641
DF91641

Ricond AB

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Verkar som säljaren har snappat upp det hela och ändrat miltal i annonsen. Bra.

Mvh Ola

Min webshop:
Länk

Mina bilar:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.