|
|
|
|---|---|
|
Hej! vilka av dessa motorer är bäst och skottsäker? för jag har läst runt att N57 har kamkedja problem eller är det m57? Jag vet att N57 kan få mycket effekt genom en optimering än med M57. för och nackdelar med n57 eller m57? mvh Adam | |
|
Hej Jag har (haft) båda, men tycker inte det är så stor skillnad på dem körmässigt. Jag har inte hört att någon av dessa modeller har problem med kedjan. Skillnad i trimning beror mycket på vilken variant man pratar om - finns ju som x25d, x30d, x35d, x40d och x50d beroende på bilmodell och årsmodell. Jag hade en 325d med 197 hk som gick otroligt bra efter optimering. Min 530d jag har nu går också bra med optimering. Däremot kvalar väl senare M57 in bättre i EU5-6 och drar därmed mindre och kostar mindre i skatt. |
|
|
Båda är potenta maskiner, och många anser att M57 är bästa motorn Bmw någonsin byggt. Ser dock inte varför nyare och modernare N57 skulle vara sämre. Helt underbar maskin som inte har några kända problem med kedjorna. Jag hade aldrig valt en M57 framför N57. |
|
|
Tack för svar. Jag har läst mycket om dessa motorer och båda är självklart bra motorer men jag skulle välja N57 framför M57 eftersom N57 är roligare efter optimering. Diskuteras mycket om det i facebook gruppen om dem motor så därför ställde jag frågan här för det finns många kunniga här som vet mer. Äger ju själv N57 som jag har rolig med efter steg 1 i motorn och steg 3 i lådan. :) mvh Adam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.