|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har tidigare fått lite hjälp här angående ett eventuellt elfel på min 518-93. Den diagnos jag fått tidigare är laddreläet, dock har lite nya symptom upptäckts och jag tänkte höra om ngn därför har andra idéer: 1. Sedan tidigare kan bilen ibland börja "flimra" med ljusen, även i högre hastigheter (ofta börjar bilen "rycka" lite i samband med detta, men enbart vid låg belastning i farter kring 50). Detta kommer och går lite grand, till synes slumpmässigt. 2. Ibland går bilen lite ojämnt på tomgång, och först efter att det har pågått en stund uppstår flimret. Ofta kan det då avhjälpas genom att varvtalet på motorn höjs. (Dock återkommer flimret då motorn går tillbaka till tomgång). 3. Ibland rullar bilen alldeles utmärkt utan vare sig flimmer eller ojämn gång. Någon som har en idé om vad detta märkliga fenomen kan bero på? Om det fortfarande är laddreläet som är det troliga felet, är detta lätt att byta själv och vad kostar det att byta? Tack på förhand! | |
rsarits |
"Laddreläet" som nuförtiden är laddregulator mm sitter på baksidan av generatorn och går mycket fort att byta om man kommer åt bra, det borde du göra på en 518. Det kostar några hundringar. Micke |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Kolla även att batteriet är fräscht. Jag bytte laddningsrelä på min fd 520 -86 för att sedan upptäcka att batteriet var kasst. Dåligt batteri kan ge många konstiga fel, även om dina fel säkert kan bero på annat också. Men kolla gärna betteriet. /Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.