|
|
|
|---|---|
|
Lite förvånad över att BMW aldrig (sedan 1964) kommit upp på denna listan? BMW följer ju som bekant inte utvecklingen, utan leder den... hm. Fast det var ju ett tag sedan man såg den texten. Länk *Best Man Wins* | |
| BMW riktar sig inte till den stora massan och försöker inte göra en bil som skall passa alla. Tror det är därför som de inte blivit årets bil någon gång. Tror ärligt talat inte att bayrarna har siktat på att bli årets bil heller. :) | |
|
Surt för SAAB (9-3) att få spö av Sopel (Vectra) *hehe* (skadeglädje) //Marin |
|
| Jag tror att Haglund2306 har rätt... dom har sin kundkrets ändå... och man ser ju att folk som kör BMW inte bryr sig om sådant... BMW har väl ökat försäljningen med 8% eller något sådant i år. | |
|
Haglund2306: Årets bil 1974 Mercedes 450. Den modellen var väl inte heller direkt riktad till den stora massan? *Best Man Wins* |
|
|
Porsche 928 har väl också vunnit... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Mina vänner, vi som är tillräckligt senila (=har läst Teknikens Värld sedan tidigt sjuttital) vet att utmärkelsen Årets Bil är bland det värsta en bil kan råka ut för. Eller vad sägs om: NSU Ro 80 Simca 1307 Chrysler-Simca Horizon Rover 3500 Ford Scorpio Opel Omega Något av bilvärldens skräckkabinett. Dessutom fanns det under en period en utmärkelse Årets Bil i Norden. 1974 gavs den till Alfa Romeo Alfasud. Behöver man säga mer? My Bimmer is my mistress |
|
|
så skönt att höra! jag känner mig lättad! *Best Man Wins* |
|
| Det räcker väl med att VI vet att BMW är världens bästa bil! :)) | |
|
BMWCoupe, Kristian Larsson: Såg inte det. :) Antar att även juryn kan göra avsteg från sin vanliga tankebana. Får nog även hålla med Tretretti ganska rejält. |
|
|
tretretti; Är oxå läsare av TV sedan 70-talet och håller med om att bland det värsta en bil kan råka ut för är att få utmärkelsen Årets Bil. Det enda som är värre, är väl att bli Årets svensk, efter som det gått käpprätt för de flesta av dem. |
|
| Har det inte klagats generellt i media att den grupp av journalister som väljer årets bil är inte speciellt representativ? Det finns väl majoritet av sydeuropeiska journalister där vilket förklarar att Alfa, Peugot och småbilar har under sista åren kammat hem priset? Jag har inte sett många BMW på gatorna varkn i Italien, Grekland eller Frankrike så det väl naturligt att dem inte röstar på dessa bilar. Samma gäller väl för Volvo och Saab. Dessutom har journaliste mycket konstig sätt att titta på bilar Utrymme för bennen i baksätter eller hur hög lasttröskeln i bakluckan är har för dem samma värde som prestanda, körglädje och säkerhet. Så det är väl bara att ignorera hela grejen. | |
|
Väldigt OT: Utmärkelsen Årets svensk las ner sedan den delats ut till Reefat El Sayed och Hans Holmér. Man fattar varför. My Bimmer is my mistress |
|
|
Tretretti: Ja det säger ju det mesta. Hade faktiskt ingen aning om att det var så, nykläckt som man är, men jag höll på att trilla av stolen av beundran av hur stor humor vår allsmäktige Gud måste ha. |
|
|
Rätt, Hans sinne för humor är underskattat. My Bimmer is my mistress |
|
| Sen är det ju aldrig så att rätt bil vinner heller... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.