|
|
|
|---|---|
|
Hej, hoppas att jag kan få något tips angående att min tankmätare inte fungerar. Visar "tomt" trots full tank :-( Tacksam för tips | |
| Så är det att köra V10. Tanken är alltid tom haha ;) | |
| Jag tror jag hade samma fel på min (Eller så visade den möjligtvis fullt hela tiden). Felet visade sig vara en av kablarna i tankarmaturen. Jag Ohm mäte kablarna i armaturen och den visade sig glappa. Jag tror det var billig/dålig kvalite på kabeln. Tror det var en röd eller möjligtvis grön kabel. Kabeln var av mitt i kabeln. Lyft upp armaturen och lyft flottören och se om tankmätaren ger utslag. | |
| Glömde skriva att jag löddade ihop kabeln istället för att köpa ny tankarmatur. | |
|
Tack för tips richo, vad jag förstår så är det 2 tankarmaturer eller? Och dom når man genom att ta bort baksätet? |
|
| Japp baksätet. Minns att det var lite halvsvårt att få av ringen till locket eller armaturen. Kolla gärna lite youtube innan. Tror jag byglade kontakten till armaturen för att kolla så att verkligen kablaget och mätaren fungerade. Och det gjorde det i mitt fall. Finns säkert någon bra video på det med på youtube. Och sist men inte minst, njut nu ordentligt av alla bensinångorna :) | |
|
Kolla på realoem så ser du hur det ser ut. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.