AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.044

Cigarettuttaget - Ström efter tändning av

Fi
5
Fisky
M140i -17
Har en liten speciell fråga, jag har en dashcam med tillhörande extrabatteri installerad i bilen som är kopplad till mitt cigarettuttaget för laddning av batteriet.

När jag stänger av bilen dröjer de inte länge innan spänningen i cigarettuttaget släcks. Ibland kör jag så korta sträckor att batteriet aldrig hinner laddas upp ordentligt. Min fråga är om de går att ändra någon form av inställning i bilen för att ha kvar ström i uttaget under en viss tid efter att man släcker tändningen? Optimalt hade varit om uttaget hade ström i ca 30 min efter att jag låser bilen.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Tveksamt, eftersom detta skulle kunna äventyra förmågan att starta bilen om batteriet börjar bli dåligt. Sannolikt är detta alltså en funktion som inte går att ställa in.

Däremot finns nog ingen som hindrar att du drar kablage till batteriet själv, men hur lämpligt det är vill jag dock inte uttala mig om - sannolikt är det inte särskilt lämpligt.
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Har min dashcam kopplad till batteriet, kameran är så pass smart att den inte äventyrar något.

Ett måste ifall du har parkerings läge (filmar på parkeringen alltså)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.