AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.955

Mesig anmärkning på Bes...

Sida 2 av 2
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jag har fått en 2:a på svårstängd baklucka, kunde dock prata bort den på ombesiktningen, Detta var på en morris 1100 kombi.Jag var inte närvarande på första besiktning utan hade ställt bilen hos dem så att de tog den när någon inte dök upp.

Var och besiktigade BMWn i förra veckan och fick 2 på att varningslampan för motorelektroniken inte fungerade.
Kollade upp det med BMW som medelade att jag inte har någon sådan varningslampa på min bil. hmm.. hur får man den att fungera.

Lars
Gemini__
Fastnade i en flygande inspektion/besiktning förut, fick då några anmärkningar bl.a. för just "anntenfäste, uformning olämplig"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Den enda anledningen att sätta anmärkning på att bakluckan inte går att stänga är om man anser att det finns risk att avgaserna kan ta sig in i kupén den vägen.
Har uppmärksammat flera som fått anmärkning på varningslampan för motorelektroniken utan att ens ha den funktionen. Har författat ett pm som ska skickas ut till samtliga stationer angående detta, så ska det förhoppningvis förhindra detta i framtiden.

Jeppe
Grusse
Min kompis fick nästan en tvåa på orginalvingen på en M3 E30. Den var för hög, så om han skulle köra på en männinska så kunde dom landa på bakluckan och glida in med huvudet under bakvingen och strypas. Han blev riktigt förbannad, och lyckades till slut övertala besiktningsmannen. Man ska väl inte behöva plocka bort vissa delar som sitter som standard på bilarna, bara för att dom ska gå igenom besiktningen?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sverige.....
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Måste berätta om när jag jobbade på VAG 79-85 så var alla nya Golf gti bara förreggade så dom måste in på en regbesiktning innan de såldes. Besiktningschefen ville bara hitta något fel på dessa Sverigeutrustade nya bilarna, så han anmärkte på en "vass plåtkant innanför innertaket på bilar med sollucka, så det blev att montera ner innertaket och sätta på en plastlist på den "vassa plåtprofilen. Vilket gav Firman massa krångel. Hämden kom när samma chef provkörde isamband med en regbes första ur-quattron -83 i 200 km/h vilket kom fram till högsta ledning av både Bilprovningen samt VAG. Det blev spiken i hans karriär på SBP, idag jobbar han med annat.
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Måste berätta om när jag jobbade på VAG 79-85 så var alla nya Golf gti bara förreggade så dom måste in på en regbesiktning innan de såldes. Besiktningschefen ville bara hitta något fel på dessa Sverigeutrustade nya bilarna, så han anmärkte på en "vass plåtkant innanför innertaket på bilar med sollucka, så det blev att montera ner innertaket och sätta på en plastlist på den "vassa plåtprofilen. Vilket gav Firman massa krångel. Hämden kom när samma chef provkörde isamband med en regbes första ur-quattron -83 i 200 km/h vilket kom fram till högsta ledning av både Bilprovningen samt VAG. Det blev spiken i hans karriär på SBP, idag jobbar han med annat.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
jo du sa det :)

----------------------------------------------------------------------------
Min E30:
Länk
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Grusse: Jag har faktiskt fått en två på vingen på E30 M3:an. Han gav sig inte trots att jag förklarade för honom att den var orginal.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Att en detalj på en bil är original betyder inte på något sätt att den är godkänd. Många modeller måste typas in utan t.ex. vinge eller huvprydnaden. Exempelvis vingen på Toyota Supra MK4 eller katten på Jaguarhuvar.
Vad gäller spoiler på baklucka (vinge), gäller att den ska ansluta till karossen, eller lämna en glipa som är max 15mm hög. Annars måste den vara gjord i mjukt material typ skumplast.

Jeppe
Ti
80
Tito
bmw 325i touring -89
fiesta -83
Jag säger bara: 16 tvåor och en etta på min A-traktor för många år sedan(men det gick att fixa).
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej var idag och ombesiktigade bilen, de erkände att de gjort fel och jag slapp att betala ombesiktningen trots att jag hade en annan anmärkning också.
Lars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.