AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
717

Har alla bmw f3x MOST?

Hej,
Jag har en BMW f34, 2016 med entrynav enheten och basic ljudet.
Jag håller på och uppgraderar ljudet och fick tag på en begagnad helix sdmi25 most adapter som jag tänkte koppla in till DSPn.
Jag har en Magneti Marelli ci 6820542 enhet i den.
Jag var lite osäker på om den hade MOST bus som man kan aktivera men tog ut och tittade på den idag och såg att den har det.
Är det någon som vet vad den används till? Trodde den inte var aktiv och installerad på 2016 modellen när man inte hade större ljudsystemen så blev
Lite förvånad idag när jag tog ut och tittade på huvudenheten och såg att most kablarna var i och gick ut ifrån den.
Tog bort den och provade att köra bluetooth och fungerade och även backsensor lät när most var urdragen.
Funderar på vad det är för något som sitter på den om det är något eller om den bara är där default utan att göra nytta på bilar utan MOST förstärkare där bak?
Tanken jag har är att kanske slippa köpa en y MOST splitter och koppla in helix MOST adaptern direkt i bak på huvudenheten och sedan aktivera MOST på den genom esys så ljudet går ut genom MOST istället för högtalarutgångarna om det går med min HU.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.