|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vi har idag en F31 320i xdrive touring -19 (en av de absolut sista). Vår dotter är 2,5 år och vi väntar en till, räcker utrymmet?! Vi är toknöjda med F31 och sambon vill inte ha en ny 5 serie då hon är tycker den blir för stor. Är g21 mycket större? Antingen får man sitta still i båten eller så vet jag inte... Jag kör mest vår andrabil m140i så jag får min prestanda där, mer motor än 320 behövs inte I familjebil. Jag skulle inte fundera på byte om jag inte var rädd för att f31 blir trång, men femman "för stor" gahh, beslutsångest. Vad hade ni gjort? | |
| Behållit bilen. Inga problem med två barn i en F31. | |
Buspelle |
Jag hade kört vidare med F31an och håller med din sambo om att 5-serien blivit en väldigt stor bil. |
| Två barn i sig är inget problem i en F31 men det är väl främst hur utrymmet blir med två bakåtvända barnstolar. För det kommer ju vara en period på ca 1-1,5år innan ni kan vända den ena stolen. | |
|
Behåll bilen, den duger till ett barn till. Titta efter bilbarnstolar som passar till bilen. Lycka till |
|
|
Varför behålla? Byt till F34. Baksätet är i benutrymme nästan som en Superb. Bakåtvänd bilstol bak + 190 gubbe framför - inga problem. Går ej att hitta en mer prisvärd familjebil enligt mig. Och till och med svårt att hitta en bättre! Och då åker man fortfarande med stil.. Sambon älskar den och barnen likaså. Vår Thule Sport 2 går in i bagaget och lite till. Även en Emmaljunga double viking.. Det är en mardröm att ha 2 bakåtvända barnstolar i en F31. Jag är 180 cm lång. Men klart. Det går… Men säkerhetsmässigt , OM vill man låta barnen åka vakåtvänt till de är 4-5 enligt rekommendationerna. Det kommer inte funka i en F31. |
|
| Tack för alla svar! Jag behåller bilen då den har bra spec och endast rullat 2600 mil. Visar det sig inte funka får jag ta smällen då. Nu funderar jag på vad man byter m140n mot, men det är en helt annan tråd :) | |
|
Jag skulle väl säga att tiden när båda barnen är bakåtvända och både sitter i vagn blir det lite tajt. 2 framåtvända barn utan vagn är F31 klockren. Men som sagts innan, tänk till när det gäller stolar och vagnar så kommer det fungera. |
|
|
Skaffa en större familjebil. Blir jävligt trångt med en bakåtvänd stol bakom föraren i en 3-serie. Det blir trångt även i en 5-serie. Särskilt med komfortstolarna. Skaffa en V70 eller nåt tills ni kan vända på åtminstone ett barn. |
|
|
Tack för svar igen. Vi hade en v70 utan barn (en -13) den är en bra, säker men klumpig bil. Har testat nya v60 och bmw g21 men tycker ingen av dem är så mycket bättre att det är värt att byta nu. Mina föräldrar som är 60+ och kör liknande mönster som oss har testat tycan och telsa model s men gick tillbaka till en ny m550i så elbil lockar inte (ännu). F31:an rullar vidare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.