|
|
|
|---|---|
|
Hej Har införskaffat mig en 320d GT, har dock problem med att det inte rinner undan vatten vid/under vingen... Är detta ett vanligt problem och vad kan man göra åt det? Har testat att rensa och gjort rent ordentligt men det verkar inte hjälpa... Tack på förhand | |
|
Helt klart ett vanligt problem. Jag har tyvärr inte funnit en lösning på detta heller.. Jag öppnar nu på rutin bakluckan endast ett par decimeter när bilen stått i regn. Efter några sekunder när det mesta runnit bort. Kan jag öppna bakluckan helt. Känns inte särskilt premium. Men går att leva med då det i övrigt enligt mig är en bil utan praktiska svagheter. Vilken motor har du? B47 har en svaghet i Fxx serien. Det är att turbon går sönder vintertid. Har du ett vinande ljud vid gaspådrag. Även vid varm motor. Bör du se till att få denna utbytt. Du ska INTE höra ett turbovin vid varm motor. Oavsett vad din säljare säger i frågan. Min är knäpptyst nu. Det finns en uppdatering på insuget som kom i våras som vi 320d ägare håller våra tummar för löser problemet. Se också till att du får detta insug monterat vid eventuellt byte. Annars kommer felet garanterat återkomma. |
|
|
Tack för svar, då blir det till att hålla rent och hålla koll! Verkar som att jag har F34 (🙈), inte satt mig in i BMW än.. Dock rätt säker på att jag saknar turbo, hör inget turboljud och definitivt ingen kick.. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Turbo har du garanterat om bilen är en 320 diesel 2015. F34 är modellbeteckningen på bilen. Motorn bör vara N47D20? |
|
Då var det mig en liten rackare! Iofs van med trimmad E85 Saab 9-5 som gick som ett skållat troll... Vart hittar jag motorbeteckningen? Försökte kolla igenom papprena och böckerna som följde med tidigare idag... |
|
|
Skriv in chassinumret här. Länk Modellbeteckningen är 320d. F34 är "karosskoden". --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
N47T är motorkoden, står även att det är en automat och det stämmer inte! |
|
|
Stämmer det här? Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Stämmer, men ser ingen motorkod där. Vet du om det är problem med dränering i fram? Tycker att det luktar lite surt i bilen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.