|
|
|
|---|---|
|
Här kommer ett tips till alla som tycker harman kardon systemet i M2 är trist. Jag har nämligen uppgraderat ljudet. Så här gjorde jag : 1 köpte en kabel från technic pnp som ger 2 lågnivåutgångar samt remote från original slutsteget. Denna kabelhärva är plug n play. Inga klippta kablar samt 100% återställningsbart. Fick ta loss sidoklädseln på vänster sida för att komma åt originalsteget. Tog ca 1 timme. 2 köpte ett slutsteg. Alpine x-a90m. Monosteg på 900watt rms i 2 ohm. Monterade detta på en playwood skiva diagonalt under luckan mitt i bagaget. Fick ta bort däcklagnings satsen för att få plats. Tog ett par timmar i anspråk. 3 köpte en glasfiberlåda som var custom tillverkad från visual ice car audio för att passa i vänstra facket i bagageutrymmet på en F22 2-serie. 4 köpte en sub bas. Rockford fosgate 12 tum p3 d4. Den har dubbla talspolar på 4 ohm och kan således ge en last på 2 ohm. Denna monterades i lådan. 5 köpte kablar av bra kvalitet. 21 kvadrat minus och plus till steget samt säkring 100 ampere. Kopplade in steget direkt från batteriet som är monterat alldeles intill. Lågnivåkabel samt remote. Basen kopplades parallellt på steget. 6 fininställning av steget, samt sänkning av basen på huvudenheten i bilen till 1+. Slutresultatet blev kanon. Nu är det bra tryck i bilen och man kan höja rejält utan att det slår igenom. Jag är supernöjd =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.