AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.109

BMW 335i N54 Viner vid belastning

Hej! För några dagar sedan så började min bil vina mer än vanligt vid full gas. Vid lugn körning så låter det inget på något varvtal. Men när man ger fullgas så börjar det vina. Jag filmade lite kort hur det låter. Är det turbos? Vad kan man göra åt detta? Det började ungefär samtidigt som jag gjorde rent mina luftfilter och oljade in.

Oljade du in luftfiltret? 😅
ro
154
robertbmw
330Ci e46 -02
rent mina luftfilter...har du flera ;)
man ska inte ha olja i luftfilter !!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Sportluftfilter?

De sliter mycket på turboaggregaten och resten av motorn då de släpper genom mer skit...!

Kolla så det inte är något läckage på sug eller trycksidan, du kanske lossade något eller råkade knäcka till något när du lossade filtret!?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jag har Dci, dual cone intake. Alltså öppna filter som rengörs och oljas in på nytt. Jga har försökt kollat efter skador men hittade inget, kanske ska bygga en rökmaskin för att kolla efter läckage?
robertbmw, jag har två stycken luftfilter!
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag hörde väldigt mycket vinande ljud på min förra n54 innan en turbo gick åt skogen så det är en tydlig varningsklocka för mig. Precis som det ljud du spelat in.

Jag skulle tro att det är dags att byta turbo när du hör det ljudet.

/DJ
@BMW-DJ Jag har kontrollerat glappet i mina turbos, allt där är som det ska. Under helgen kommer jag kolla efter läckage med rökmaskin
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Är det läckage så borde den ge motorlampa och felkod 30ff

Jag skulle ju gissa att det är lager i turbon som gör att det viner. Men för min del dröjde det ganska länge från det att det började vina lite till att jag körde turboras jag skulle gissa på något år med vinande faktiskt.

/DJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.