AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
17.187

i4 - diskussioner om utrustning och tillbehör

Sida 7 av 7
Driver Assist Professional använder också Driver Attention Camera.
Möjligen är det annorlunda i i4 (iDrive 8) men i M440i (iDrive 7) finns den inte om man inte beställt "Pro" (och ingen reklam i BMW shop att köpa i efterhand). (Jag har Stop&Go.)
Däremot har jag möjlighet att abonnera på Drive Recorder i efterhand (krävs surround view kameror).
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
@danielb, jag har beställt bilen med Driver Assist Pro. Jag antar att det är det du menar med DAP. Också PAP finns med i min beställning... :)

DAP kan man inte köpa på nätet eftersom den kräver en annan ratt också. Knapparna till vänster är annorlunda eftersom det ingår andra funktioner också. Kolla in länken och rulla ner till Interior, där ser du ratten.

Länk

Bilen säljs med tre olika assistanspaket, den första varianten har endast "stop & go" funktion och inte har radar, utan endast kamera och ultraljudssensor. Den andra är med adaptiv farthållare med radar också samt filhållningsassistans (ratten brummar och drar dig tillbaka), och den tredje är DAP, där även assisted driving (filen hålls och du kan släppa ratten i upp till 70kmh) och lite annat ingår också.

Dashcam tror jag inte heller något som kan köpas till efter leveransen, men det är möjligt att jag har fel där.

Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Jag skrev fel innan. Det finns fyra olika assistanspaket, i det lägsta, som bara heter "Farthållare med bromsfunktion" ingår inte radar, men i dem andra tre ingår även radar. Konfiguratorn är lite krånglig, fattar inte varför finns inte alla dessa säkerhetsrelaterade tillval samlade under en hatt, till exempel "Förarassistans" eller "Säkerhet". Nu finns det lite här och där.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Tack för bra input, säkerhetssystemen på I4 är inte riktigt lika uppsatta som på min G31. Jag har PAP och DA på min beställda M50, men inte självkörningen. Kan tycka allt detta borde vara standard.. MEN det är inte riktigt så BMW jobbar (än)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.