AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
17.202

i4 - diskussioner om utrustning och tillbehör

Sida 4 av 7
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Det var precis det jag gjorde i somras när jag lade order på bilen. Pratade med ordförande och förklarade läget. Dessutom har redan en medlem installerat en laddbox till sitt garage på detta vis till sin Tesla. Grejen är att det nyligen kom ett nyhetsbrev från styrelsen med info att de ska utreda frågan och förslag på lösning med laddboxar med stämmobeslut om det ska tillåtas ska ske till våren 2022.

Men eftersom läget är som det är så får jag helt enkelt informera styrelsen om det nu är väl det bästa. Så slipper de fördjupa sig och även riskera gå "i fällan" att ta fram något förslag som inte är nödvändigt exempelvis pga att någon leverantör av laddboxar eller elinstallationsfirma lyckas marknadsföra något som inte behövs i vårt fall...
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Det som det kanske handlar om är att utreda kapaciteten till vår undercentral och från uc till resp lägenhet. Vid ett scenario att många skulle ha laddbox och ladda samtidigt i föreningen. Om upodimensionering krävs i framtiden och vad det skulle innebära i investering.
Ro
2
RobGT
320dA GT xDrive - 2014
Hallå folket,

Jag är inne på en i4 alt Model Y. När har ni fått leveransdatum för era i4? M50 eller vanliga?
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Jag tror inte vi får se några leveranser innan i4 har lanserats "officiellt" i Sverige under februari 2022?

Blir glad om jag får min i4m50 innan sommaren :-)

mvh
Anders
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Enda beskedet jag fått hittills är ett vagt "produktionsstart efter nyår för M50" så mitten februari som absolut tidigast skulle jag gissa. För min del så gör det inget om den kommer tillsammans med torra vårvägar, trivs bra i det jag åker nu. :)
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Är väl inte leverans på i4 M50 förrän 2023 om man beställer nu? Vet inte vad det säger nåt om vad men nog är det tydligt att BMW måste ha beräknat efterfrågan helt fel?
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Jag tar gärna leverans när vägarna är torra och lappmöglet är borta så i vår någon gång, yes please :)

mvh
Anders
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Levtiden idag är 40e Q1/2 2020, M50 Q3/4 2022.
Mvh
Asken
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Asken, vad är den infon baserad på? Källa?

Du låter ganska bestämt, som att du faktiskt vet. :)

Jag frågade mim leverantör tidigare i veckan och fick svara att man inget vet ännu.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"q1/q2 2020" låter ju som en lite halvskakig angivelse ;)

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Som vanligt med textbaserad kommunikationsöverföring kan det tolkas på olika sätt. :)

Jag sa inte att det var med stor noggrannhet, utan bara att det lät bestämt.

Sen ifrågasätter jag 2020 också. Borde vara 2022. ;)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Oups, felskrift! Dom har sänkt priset på 40e med 200kkr så levtiden är såklåat Q1/2 2029:D Detta är ett skämt:)

Seriöst så har jag fått infon på levtid från min säljare på Bavaria på mail när jag läste tråden och ställde frågan till honom idag.

Alltså: levtid för I4, 40e Q1/2 2022, M50 Q3/4 2022 om man tecknar order idag på Bavaria.

Trevlig fälg som vi säger i klubben!:)

Asken
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag var idag inne och pillade på en standard 420d GC, 440i GC, och BMW iX (med den "nya i4 infotainment-skärmen"). Summa summarum; jag kommer byta från vanliga svarta (med blå söm) sportstolar till M-sport skalstolar i Cognac. Riktigt läckra, och de kommer bryta fint mot den safirsvarta lacken. Det ser mer lyxigt och sportigt ut.

Nu när man sett fronten/grillen live, shit vad läcker den är. Den gamla designen med de små grillarna ser både mesigt och gammalt ut. Den nya grillen är läcker, speciellt med mörk ram!
Efter att ha levt men min M440i ett tag med de vanliga sportstolarna kan jag konstatera att sidostödet i sitsen kunde varit bättre. Enda anledningen till mitt val var att de är enda alternativet för att få Alcantara i sittytorna. (Sidostödet i ryggstödet, med ställbar bredd och svank, är bättre och helt OK, så jag ångrar inte mitt val. (Kanske bankörning skulle ge en annan slutsats.)
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Angående februari som absolut tidigaste leverans ska det sägas att min är beställd sen några månader tillbaka.
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Kanske gamla nyheter men skatteverket har fått in siffror för i4 vad gäller förmånsvärde.

Länk

Blev ganska lågt. i4 M50 hamnade från ca 5700:-/mån brutto har jag för mig.
Jo
17
Jocke72
BMW i3-19
BMW iX xDrive40 -23
Halloj,
Ny på AP men inte som bmw ägare:-). Har lagt en beställning på en i4 för några veckor sedan men landar inte riktigt i utrustningsvalet. Det handlar till viss del om att kompromissa eftersom jag och hustrun har lite olika syn på vad vi vill ha och hur mycket bilköpet får kosta (ja, min budget är större). Vi är i mångt och mycket överens, bland annat om att vi prioriterar räckvidd framför hästkrafter (således eDrive 40) och trevligt för ögat (M-sport, dravit grey och 19' y-eker 859 fälgar) framför innovation. Det vi inte riktigt kan enas om är BMW Laserlight. Visst 16 900kr är en skaplig slant för ljus som, när jag har försökt läsa om erfarenheter och synpunkter på diverse forum, det råder delade meningar om. Man läser om problem med avbländning, att man inte upplever någon skillnad mot adaptiva leds m.m. Andra är supernöjda och märker stor skillnad. Beror väl till stor del på vilken typ av körning som är dominerande kan jag tänka. Vi bor i mälardalen med mycket djur men även med mycket trafik och det är sällan helljusen får jobba längre perioder. Kommer vi ångra att vi inte valt Laserlight? Det kan ju såklart ingen svara på men vilka för och nackdelar finns? Era erfarenheter tar jag tacksamt emot om ni vill dela med er. Det är ju ändå en bil för dyra pengar men någonstans måste vi dra gränsen. Sen har jag en fundering på i4:ans standardljus om man inte väljer Laser. Är det vanliga led eller är det adaptiva led? Har inte hittat info om det men gissar på vanliga. I konfig står det "led-strålkastare och led-bakljus". Tacksam för lite input och synpunkter:-).
Ve
1.609
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
Jag hade inte valt laser. Är säkert bra men jag är helt övertygad om att LED-versionen är tillräckligt bra. Jag tyckte xenon-strålkastarna på min F31 var helt ok också.

Vad gäller det andra så förutsätter jag att det är adaptiva LED, men fråga en säljare för att vara på den säkra sidan.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Laser light fungerar bra, den bländar inte av som ett traditionellt helljus utan stänger olika zoner medans den mötande bilen passerar(så att den inte blir bländad). På så vis har du fullt ljus på din sida.
Vad har "Laser light" som inte "Adaptive LED" har, förutom det kraftiga Laser-genererade fjärrljuset?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.