|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har till och från under ca två års tid haft startproblem. Det är som att startmotorn tvekar. Oftast går den precis igång men ibland ger den upp. Låter jag den stå en stund brukar den dock gå igång och ofta då helt "normalt" med full snurr på startmotorn. Batteri har jag bytt två gånger under dessa två år men det har inte gjort någon skillnad. Nu har jag dock inte fått igång den alls de senaste dagarna. Batteriet är helt nytt. Kan det vara lönt att ge sig på ett byte av startmotorn? MVH Klaus | |
|
Har du felkoder? Knacka på startmotorn vid startförsök - hoppar den igång då, är det troligen solenoiden i startmotorn som är kass. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har massor av felkoder... Error Memory Date: 2021-09-07 10:04:45 10 Central gateway module 1 error CD0487: Synchronization process failed, CC was not yet synchronized when the error memory lock was released 1C Integrated chassis management 1 error 480134: SBS function - direction of travel unsafe with vx greater than 2 m / s 40 Car access system 2 errors 8040B5: Engine start error during starter operation: No speed when activated D90D2F: Headlight driver module (TMS) left: Missing LIN slave 56 Roof function centre 1 error 801A55: Theft alarm system: Alarm - details in the alarm memory 60 Instrument panel 1 error B7F668: COMBI: system time was reset 71 Trailer module 1 error 2 802838: AHM: Hazard warning lights were maintained due to a hardware signal error in the direction indicator 78 Automatic heating and air conditioning 3 errors 8011F9: PTC module: Reduction of heating power due to power management 801206: Fan output stage: Undervoltage or overvoltage detected E7146F: K-CAN message (STAT_FUNKSCHLUESSEL, 0x23A, FA): OP_KEY_BUT_SPFN invalid signal |
|
|
Tror ni att en normalhändig klåpare skulle lyckas byta startmotorn själv på uppfarten? Det verkar vid en snabb titt vara enklast att nå den underifrån. Det hade ju varit skönt att slippa bärga! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.