|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kollade mina sänkfjädrar nu 290mm höga. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack Ola Stämmer ganska bra då då M sport ska väl sänka upp till 20 mm och Eibach 30 mm Skillnaden är ju lite mer om man jämför Sachs fjädrarna på 310 mm alltså då 20 mm lägre istället för 10 mm men tråd diametern soelar ju in också . Sachs M hade 13,25 jmfr Std Sachs 13,0 mm . Eibach kan ju ha tjockare tråd diameter eller lite större ytterdiameter som gör den något styvare!! Jag skall riva ett fjäderben till veckan för att mäta fjädern . Återkopplar |
|
|
Här är en bra PDF som beskriver hur det ska monteras på rätt sätt. Länk Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Hej lite återkoppling Var in med bilen till BMW för att de skulle kolla upp höjden på fjädern! Men istället för att riva ner fjäderbenet och möta fjäderhöjden hade de lastat ner bilen enligt spec med totalt 140 kg fördelat på tre ställen och då hade fjädringen fram sjunkit ihop 15 mm tydligen , från 605 mm till 592 mm någonting och då menade de att det skulle vara OK . Är väl sagt 587 mm +\- 10 mm och då tydligen i nedlastat tillstånd ?? Tycker i alla fall bilen står ovanligt högt på fjädringen olastad ?? Råkade stypa i en exakt likadan E39 M sport på hemvägen och den stod betydligt lägre på fjädringen . Kunde inte låta bli att gå dit och mäta den låg på 585 resp 590 mm fram den stod lite ojämnt. Precis som man vill att bilen skall se ut🤔 Nämnde detta för BMW och de menade att det var nog länge sedan fjädringen var bytt på den och att den hade satt ihop sig ?? Kollade fjädermärkningen och den var kvar även på den andra bilen och det var bruna färgklickar precis som på mina fjädrar?? Ja vet inte vad man ska göra 🤔 Verkar ju som det är rätt fjädrar och beror då höjningen på att det är fräscha dämpare och fjädrar tro ?? Ja isåfall måste man ju på med sänkfjädrar flr och få det att se vettigt ut. De skall byta nivåstagen i bakvagn pga att de blivit glappa damt justera upp fjädringen på bakvagnen i nedviktat läge på bilen !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.