|
|
|
|---|---|
|
Fick en "bra att veta" men inte anmärkning på besiktningen, på att mitt ena dimljus är nära gränsen till att lysa för högt. Hur justerar man detta? Har tittat på flera youtubfilmer som visar hur man monterar av och på dem, men ingen av dem beskriver hur man justerar dem i höjd. Är det den stora vita plastskruven som pekar framåt i lysriktningen/färdriktningen som syns väl cirka 50 sek in i denna film: /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 | |
|
Svar ja, det lär vara skruven med en stor vit plastgänga på som är justerskruv för dimljuset. Bara att ställa mot en vägg och se hur ljuskäglan faller och sedan skruva upp/in tills det blir bra. Konstigt dock att det inte går att justera med lampan på plats. |
|
|
Tack ALexander. Då gissade jag rätt men håller med om att justering med lamphuset på plats vore betydligt enklare. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Kanske fattar jag fel, men skruven tycks ha en sexkantig plast-skalle. Med ett tunnväggigt verktyg måste väl den kunna vridas med lyktan på plats? Men kanske skruven behöver smörjas upp efter alla år och det går ju bara med lös lykta. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.