AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

2-Serien
1.035

M Performance kit till 220d xdrive coupe

ni
3
nikade
220d xdrive coupé -18
Hej,

Är det någon som har köpt BMW's egna trim "M Performance kit" och kan ge sin åsikt?
Har fått pris på 20k ink. moms för kit + montering och jag är väldigt sugen på det till min 220d xdrive coupe från 2017.

Hur pass stor skillnad blir det? Är det värt det?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur mycket mer effekt ska det ge?
ni
3
nikade
220d xdrive coupé -18
Enligt info som dom skickade så ska det ge 11kW samt 30Nm, dessutom så ska det bli lite bättre acceleration i högre fart vilket är perfekt när man kör längre sträckor och behöver köra om regelbundet.

Jag vet inte riktigt hur mycket det kommer märkas av, så det vore kul att höra ifrån någon som har M Performance paket till sin 220d.

En annan fundering, bör man göra en ny regbesiktning efteråt? Det visste dom nämligen inte på Bilia.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jadu, 20' för ca 15 hk. Det vette tusan om jag skulle tycka det är värt. Att det ger snabbare acceleration i högre farter stämmer då ökade effekt som regel ger snabbare acceleration i alla farter.
ni
3
nikade
220d xdrive coupé -18
Nej jag velar lite, om det sedan inte märks speciellt mycket så är det väl kanske inte värt det.
Tvivlar även på att det höjer värdet speciellt mycket på bilen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Chiptrimning sänker snarare värdet på bilen. Folk tror att den automatiskt är mycket hårdare körd.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
15 hk märks inte sådär supermycket och som Löwet skriver så är det sannolikt att värdet sänks, det höjs inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.