|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken vad behövs för att få bort den otroligt fula "turbinen" från en M5 3.6 fälg måste man bort med hjulet eller? | |
|
Ja,bort med hjulen...dom sitter skruvade från insidan! "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
|
Om jag inte har fel för mig har den "otroligt fula turbinen" som du uttrycker det en viktig funktion för att kyla bromsarna. Åtminstone om fälgarna sitter på en M5. /Micke |
|
| Det var ju hela grejen med dom turbinerna.... att de ska kyla bromsarna som micke säger. | |
|
min tanke var att byta turbinerna(3,6) mot dom som satt på(3,8) skovel versonen. och det verkar "bara" vara byta ut dom |
|
|
Det är "bara" att byta ut dom. Kostar en bra slant har för mig att det var lite över tusenlappen styck. |
|
|
Jag tycker att 3,6 -versionen är riktigt cool. Om man inte vet deras funktionsinriktade design tror man att det är vanliga navkapslar. Däremot förstår "kännarna" direkt att det är något extra med de fälgarna! Mvh |
|
|
Håller på Johan B!!! Klart Du skall behålla fälgarna som de är och köra original (vilket dessutom utstrålar stilrenhet!). // Martin |
|
| Intressant är att trots turbinfälgens avancerade fläktfunktion som säkert var revolutionerande 1989 så var kyleffekten till bromsarna 40% bättre med den nya fälgen med skoveldesignen. Man undrar lite när det som ser ut att vara luftintag till bromsarna på en M5 E34 i fronspoilern bara är ...... designtrick. | |
|
Det är bara det att han hade bilen före mig tyckte det skulle vara snyggt med samma rödfärg på fälgarna som bilen, jag gillar det inte. därför vill jag ha bort turbinen, men han har lackat hela fälgen röd, så det blir nog en annan färg i vinter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.