|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en BMW 316i 1999, med M43B19 motorn. Den går på 3 cylindrar. Jag har felsökt den men hittar inte felet. Bilen går bra ett tag, men börjar gå på 3 cylindrar efter sådär 5-6H körning. Felkod på tändspole, tändstiften är rejält sotiga/skitiga Den ger på bra med bensin då det luktar om avgaserna. Byter jag tändstift alt. rengör dom går den bra i typ 5-6h igen. Det jag har bytt är: #Tändspole #Kamaxelgivare #Lambdasond Någon som har en bra ide´ vad f-n jag skall felsöka mera? mvh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Byt spridare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag tror Hasso har rätt (han brukar ha det), men du kanske kan prova att slå i en hel flaska Red-Line SI-1 i tanken och köra upp den. Har du tur kan det hjälpa...SI-1 är en av få insprutningsrengöringsmedel som faktiskt funkar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack "Hasso"! Spridare, ja den tänkte jag inte på, har inte stött på problem med det på bensinare förut. Eftersom alla 4 stift blir "skitiga" och den går fett, brukar alla 4 gå sönder? Eller är det O ringar som inte håller tätt längre? Jag felsöker vidare och river upp spridarna. mvh Per |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Byt på den cylinder som det felar på till att börja med. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.