|
|
|
|---|---|
| Jag har just köpt en långmilad F11 LCI (520d) -15, och tänkte ta över framtida själv. Var köper ni (kvalitets-) olja/filter till bästa pris? | |
|
Jag köper från oljemagasinet, är inte billigast, men bra/korrekta och snabba leveranser iaf.. Historiskt sett har jag bara köpt motoroljan där(oljefiltersatsen hos BMW), men numera också oljefilter(Mahle). Finns en del trådar angående detta spörsmål om du vill leta en smula(sök inlägg högst upp på sidan). Mvh Janne. |
|
|
Tilläggas bör väl att jag köpt oljefilter ibland även på Mekonomen och andra ställen med "rätt märke" på oljefiltret.. Vid t.ex akut "tidsbrist" :) Mvh Janne. |
|
| Jag beställde olja och filter från oljemagasinet, Tack Janne | |
|
Naturligtvis från Tyskland. Mekonomen var dyrare än BMW när jag kollade för några år sedan. Det finns som sagt trådar om var man köper ifrån. // Magnus |
|
|
Jo...Mekonomen är inte billigare än BMW(ja, några spänn billigare var det iofs sist på Mahlefilter ). Men BMW har ju något sämre öppettider än Mekonomen(t.ex.). Och vill man byta lite snabbt på en ledig helg och saknar filter så...ja.. :) Mvh Janne. |
|
|
En dunk Aral 20 liter. Beställdes sön kväll. Landade hos Postnord-ombud ons fm. Länk |
|
| Olja/filter, kupefilter, luftfilter, stift, torkare, huvfjädrar m.m på Autodoc. Brukar vara leveranstid + man vill nogsamt dubbelkolla att man får rätt prylar/artikelnummer. Oslagbara priser och "OEM" produkter. | |
|
Olja från Tyskland, filter mm från Trodo. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
autodoc. Bra priser, snabb leverans. Min erfarenhet EB |
|
|
Reservdelar köper jag från Autodoc. Var bara noga med att tydligt markera din order med att du bara accepterar det du beställt. dvs det är inte ok att dom på eget bevåg byter till "motsvarande" vara. Har hänt mig bara 1 gång iofs men då var det tyvärr så att deras vara inte passade trots att tjejen i deras help chatt menade på att deras tekniker hade gjort bedömningen att deras grej visst skulle passa. Hon la visst in på min profil att jag bara accepterar det jag beställt :-) Oljan får jag från en kompis i branschen men köpte tidigare via Mapodo.de med då bra priser och snabba leveranser. Niklas Fransosen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Olja från Öldepoten24 eller Levoil beroende vem som har bäst dagspris. Filter från Trodo el lokala AD. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.