|
|
|
|---|---|
|
Det är dags att byta åtminstone bakdäcken på min 330E. Har Kört runflat nu på flera 3-serie bilar (E91, F34, F30) och egentligen aldrig upplevt detta som negativt. Dock tycker jag att min nuvarande 330E har ganska högt ljud i kupén. På min E61 hade jag problem med spårighet men jag påstår att det löstes när jag bytte bakvagnsbussningar. Jag har ändå av nyfikenhet kört på konventionella däck de senaste åren i denna med mycket god komfort. Är det någon som har någorlunda aktuell erfarenhet av byte från orginal monterade rft-däck till konventionella? Isåfall, vilket fabrikat och modell? Funderar på Michelin PS4 som jag kör på min Z4 och som jag upplever som bra. Den bilen är ju dock lite mer nervig i sin natur. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
|
Hade PS4 på E39:an och det var mycket bra däck på alla sätt! Har iofs kommit nya däck från premiumtillverkarna efter det som t ex. Conti Premium Contact 6 som ska vara riktigt bra också utifrån vad jag hört och läst. De ersätter Sport Contact 5 och är åt det "sportiga" hållet utan att vara lika sportiga som SC6 blev - SC6 prioriterade mer sportighet än SC5. Oavsett kommer du garanterat att uppleva bilen som mycket bättre med riktiga däck i stället för bakelitsvålarna av RFT-typ! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.