|
Sida 48 av 48
|
|
|---|---|
|
Vad fick du för rabatt? De ligger väl ändå över 1 mkr med vettig utrustning, efter rabatt? X5 50e är ju rätt så överprisad anser jag, men de säljer väl ändå hyggligt av den. För inte så längesedan var den väl typ minst topp-3 av sålda BMW. Men modellen börjar kännas gammal nu och hybrid? Just känslan när bensinaren drar igång rätt så tidigt. Nej jag gillade inte det på 45e, även om det nu är lite längre el räckvidd på 50e. Men X5 är helt klart en "riktig" BMW. En favorit hos mig även om jag inte känslomässigt kan gå tillbaka till en halvmesyr som hybrid. Men förstår dig från M3! Jag kommer nog dock hoppa BMW i fortsättningen, iaf med BMW FS finansiering. Mera kundovänligt bolag får man leta efter och när de dessutom höjer leasingavgiften med cirka 15% på 16 månader med någon form av "hittepå" avgift, då avstår jag i fortsättningen. Nu heter det "Försäkring Op Lease" (trots att försäkring ingår i leasingavtalet!!!) med 810,- + moms (moms på försäkringspremie???) och när man bestrider höjningen, eftersom försäkring INGÅR, så hänvisar man till kostnadsökningar på finansiering, restvärde mm. En liknande höjning gjordes några månader in på leasingperioden. På ungefär motsvarande tid (19 månader) har Mercedes Finans inte höjt med en krona! Jämför man då ex vis Stibor hösten 2024 och våren 2026 så ligger den betydligt lägre. Osv. För övrigt är BMW FS totalt omöjliga att ha att göra med även när det gäller andra frågor! /Anders |
|
|
M-sport är nedsänkt med 183k till 899k (sedan fick jag lite vanlig rabatt på utrustning), man ser prisjusteringen när man bygger. Hade X5 45e för några år sedan tyckte den var trevlig. Har numera bara 5km till jobbet och M3:an hinner inte ens bli varm... Förövrigt svårt att hitta en vettig hybrid om man vill ha minst 6 cyl. |
|
|
Ja X5 50e är ju den enda hybrid som jag ens skulle tänka på. Gillar ju dessutom X5 skarpt. Jag har haft många under åren, inte minst G05, 40i och 45e. Det var väl dock steget från sköna 40i (på den tiden) till 45e som kändes lite mal placerat. Härligt att köra på el, men sen ledsnade jag när bensinaren drog igång och jag upplevde den inte som motsvarande i 40i trots att det väl böra vara samma motor? Men 50e skall ju vara mkt bättre, inte minst på räckvidden och den säljs ju ännu väldigt bra. Jag tycker mig ha sett rabatter på knappt 20% och där bör de väl ligga, för brutto är den väldigt dyr tycker jag. Det lär komma mera rabatter även på iX skulle jag tro. Annars är det väl endast XC90 som konkurrerar idag. Vet inte ens om Q7 tillverkas längre? Det kommer väl en Q9 vad jag sett, som inte verkar vara el. Ja sen har väl Merca någon variant också kanske. Vilken färg valde du? Det finns många fina färger på X5 nu. Jag har tidigare bara kört på Carbon svart och Safir svart. Svart/svart har varit klassiskt! Bäst om man dessutom böt ofta som jag gjorde tidigare. Den mörkgröna verkar dock populär de senaste två åren. /Anders |
|
|
Hej, Merca har väl GLE 53 hybrid men lite dyr mot vad man får. +350k mot bmwn med liknande spec. Audi Q7 eTfsi börjar bli gammal nu. Xc90 har ju bara 4-cyl. (dessutom går inte intisladd/spinn att stänga av och gör max 180km/h). Skyskraper grey blev det med m-sport pro, hoppas den blir snygg. 21" fälgar mm. (hade Carbon black på förra) |
|
|
Låter som ett bra val! Vad blev då nettot? Varför bara 21" ? :-) Jag hade faktiskt 23" Hartge på en F15 :-) men det är många år sedan nu och Hartge finns ju inte längre tyvärr! /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.