|
Sida 47 av 47
|
|
|---|---|
| Momsavdrag är det väl jag som gör och inte FS? Dvs det där ska väl de skita i? | |
|
Det stämmer ju absolut. Men det pågår en ganska intensiv diskussion om det bland finansbolagen vilket fått flera att justera sina avtalsvillkor som följd. Exakt hur vet jag inte på BMW men det kan vara värt att läsa hur just ditt finansbolaget ställer sig till att anvisa köpare. Kan finansbolaget på nåt sätt bli ansvarig för momsen om det blir avslag? Jag ska inte påstå att jag vet, bara att det har gjorts översyn i villkor på flera finansbolag. Skatteverkets uttalande finns här: Länk |
|
| Ang ljudet så är det främst i mellanhastighet iallafall nu när det blåser för när man kör på e4 så tar vinden över. Såg att jag har 2.7-2.8 runt om och det är rekommenderat 2.3 fram så får se om jag släpper ut lite. Men ljudet är väl helt ok. Har kollat lite på ix3 som ev nästa bil, men kupén i denna ör ju så markant rymligare så jag ska nog vänta in IX5 som ska komma nästa år först om den inte blir markant dyrare. | |
| Jag frågade iaf säljaren om jag kunde köpa ut bilen privat om ett par år och då sa han att det itne var några problem. Men vi får väl se. Tanken var 2 år i bolaget och 2+ år privat ungefär. Men avtalet är ju på 36 månader. | |
|
Nu har jag vant mig lite faktiskt. Eller så känns däcken bättre när det är lite varmare. Kör nog på 21" spåret ändå. Bara det att däcken till 22" kostar 4500:- styck får en att haja till. Behåller dock 22" utifall jag ändrar mig och så blir den lite snyggare på säljannonsen så småningom. |
|
|
Men hur tänker du då? Skall du köpa fyra nya 21" däck och ställa 4, vad jag förstår, fungerande 22" i garaget? Det måste väl ändå bli en extrakostnad, modell större? /Anders |
|
| Nej det är inte så stor kostnad. Tycker det är värt att prova. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.