|
Sida 32 av 45
|
|
|---|---|
|
Wiberg Vad är det för aktuella kampanjer på BMW iX som du avser? |
|
| Kristoffer, så kan man göra absolut. Men rutten blir snabbt inaktuell. Är bättre att ta ett stopp i taget och planera om efter hand. Man har ju lite tid när man laddar att göra det. | |
| Exakt Anders, hade man fått en 530e för 500k så hade jag väl kunnat se den som ett alternativ men nu är det ju faktiskt dyrare för mig än en iX med tanke på bränslet och förmånsvärdet. | |
|
07_Andre, 819 900:- för en iX 40 Business Lounge med Edition Sport, Comfort, Innovation, dragkrok och Harman Kardon. Jag tycker det blir en ganska komplett bil. Finns även ett erbjudande på iX 50 på 949 nånting. Men då utan Comfort och Innovation. |
|
|
Verdi2 Undrar om det endast är Förenade Bil som kör dessa kampanjer eller om det är flera BMW ÅF? För min egen del så skulle jag plocka till en hel del utrustning för att kalla den en komplett bil. :-) Exclusive + PAP + Värmereflekterande vindruta + Personal eSIM + Soft close + Integral-aktiv styrning + AC laddning Professional + Adaptiv 2-axlig luftfjädring Kan man sedan få 10-11% rabatt på det så vem vet? Men BMW iX facelift är på inkommande så jag kommer att avvakta till våren 2025 |
|
|
Verdi2 och Anders, kul att slänga käft med er, så ni vet. Jag kör ju BMW och inte Nissan av en anledning…. Min BMW låser varken upp sig eller låser sig automatiskt men så slipper jag ju lägga min nyckel i en plåtburk också, men visst är det bekvämt. Sen gav jag ju ”bara” 480 kkr för min och att då ge 800 blir ju rätt stor skillnad och vissa då är det en ny bil men ändå mycket mer pengar. Jag som kör drygt 2000 mil per år och mer än hälften på el kan inte ge mer än ca 100 kkr mer för samma kostnad. Kan dock ta en högre kostnad för rätt bil. Verdi2, blir ju stor skillnad för dig att gå från en betald äldre bil till en ny för 800. |
|
|
Dafro Finns system som gör att du slipper lägga din bilnyckel i en plåtburk. Länk |
|
|
07_Andre, Bavaria nämner kampanjen på sina sidor också. Men det är inte så lätt att hitta. Jag har bara hittat det via BMW.se och lagerbilar. Länk Den där står på Bavaria Sundsvall men är identiskt specad, förutom färgen, som den på Bavaria Uppsala. Finns ett gäng till på olika Bavaria-anläggningar. En blå i Danderyd, ett par vita i Vällingby, en svart i Östersund osv. Klicka på informationssymbolen till höger om 819 900:- så står det. "*Just nu finns flertalet BMW iX xDrive40 med hög utrustningsnivå tillgängliga för snabb leverans. Erbjudandet gäller BMW iX xDrive40 med Innovation-, Sport- och Comfortpaket samt dragkrok och högtalare från Harman Kardon från 819.900:-. Angivna priser är endast rekommenderade priser från BMW Northern Europe AB och varje enskild återförsäljare äger rätt att sätta eget pris." Bavaria kör en egen kampanj också. Länk 4,95% ränta och fria vinterhjul samt ett paketerbjudande på Innovation + Comfort. Kan man få 4,95% ränta (bra idag) samt fria vinterhjul i kombination med det andra erbjudandet så är det ju helt klart tänkvärt. Listpriset inklusive vinterhjul är 1 083 700:- men man får den för 798 300:-. Det är faktiskt 26% rabatt. Om man nu ska vara sån. Det är inte riktigt sant för bilen är osäljbar till listpris. |
|
|
07_Andre>> det är en central kampanj, bara att Förenade bil visar det på hemsidan. Jag har fått offert från en annan ÅF. Går ju att plocka på vad man vill utöver kampanjen, tycker kampanjen ger en bra grund att bygga på. Faceliften blir säkert ett lyft men då lär dom höja grundpriserna igen och säkert ingen lika bra kampanj, så man lär få betala för det också. Bmws nycklar ”somnar” efter en liten stund så man behöver ingen plåtburk för en modern Bmw (2018+) när nyckeln ligger hemma. |
|
| Så en ix40 för 798k eller en BMW 520xD för 778k? Svårt val ;) | |
|
Wiberg: tack för info om BMW nycklar, har inte fattat varför man inte kör med någon form av rörelse sensor. Men då är ju frågan hur dom stjäl nyare BMW får det görs det väl fortfarande. Försökte ju bara försvara att jag hade tur att jag hade fått tag i en bil utan East acces… Löwet, lätt en ix40, men väntar på en beg för 500. |
|
|
Verdi2 och Wiberg Ok, tack för info. En central kampanj borde innebära att det ska gå att förhandla sig fram till ytterligare rabatt hos ÅF, är det möjligt att kunna erhålla ca.10-11% idag, vad säger du Wiberg som har fått en offert? :-) |
|
| Ja det är ju ca 6% extra på Bavarias lagerbilar. Lägg på fria vinterhjul och ränterabatt så är du nog där runt 10-11%. | |
| Finns nu beg IX40 från 600, blir ju ungefär samma kostnad som för min 530e, börjar väl känna att jag kanske valde fel men skyller på abrp som verkar vara riktigt pessimistisk för IX40, markant sämre än E-tron 55 när det borde vara tvärtom. Lutar åt en sådan vid nästa byte. | |
| Det måste vara något fel på abrp, den diffar väldigt mycket från t.ex BMWs egna app. Förövrigt verkar skillnaden i räckvidd mellan IX40 och IX50 inte vara alltför stor. i Tesla Björns 1000km test så diffar det ca 10 minuter. Lägg därtill att IX50 väger 200-300kg mer. | |
|
Men Dafro du hade ju en ix50 för räckviddens skull men sen gillade du ju inte den. Dåliga stolar och allt vad det var. Jag tror inte iX40 har sådär jättemycket bättre räckvidd än E-Tron 55. Men ungefär lika. Här är siffror från Ev database. Länk Länk Ix 40 har ett ganska litet batteri och man ska inte förvänta sig några mirakel men det känns ju trevligare med lägre förbrukning ändå. El kostar också lite och psykologiskt känns det bättre om bilen är "snål". Jag har aldrig provkört iX men E-Tron har jag kört en gång. Den var väldigt sävlig med en tung känsla. Sägs att iX ska vara lite bättre där. Men det är ju fortfarande en gigantisk SUV så... Dock inte jättemycket tyngre än förhållandevis lilla i4 M50. |
|
| Homeros, vid 100-mila körning så är räckvidden inte så avgörande som man kan tro. Där är laddhastighet i förhållande till förbrukning viktigare. Men ix 50 ska ju ladda klart snabbare också så jag vet inte varför det blev så för Tesla Björn. Kanske var det kallare eller regnigare när han körde 50:an? | |
| 07_Andre>> Första försöket gav då inga 10-11% utöver kampanjen. ;) Får väl se, jag ville få en liten koll på totalaffären inkl inbytet på nuvarande bil och grymt att få lite input härifrån också från ägare och tyckare. :) Om det blir skarpt läge så får vi se var vi landar, dom flyger nog inte ut ur hallarna ens med kampanjen. Men som Löwet säger, jämfört med nya 5-serien och även kan jag tycka i4 så känns det som "ok" pris. Jag har inte sett priser på i4 facelift, men indikationen är att det är ett steg upp från vad som är i konfiguratorn nu. | |
|
Peter Esse testar IX50 ? |
|
|
Verdi2 Vill Bavaria locka nya kunder med räntan så är Teslas 1,99% ett oslagbart verktyg att ta till. :-) När det gäller fria vinterhjul så brukar ÅF skicka med 20" som ingen vill ha till en iX Kan köpas för 20.000kr på Blocket Ny sats v-hjul med 21" BMW aerodynamikfälg 1011 Jet Black kostar 49.000kr BMW Central kampanj: Just nu kan vi erbjuda ett förmånligt erbjudande på BMW iX xDrive40 med Business Lounge Edition fr. 819.900kr ( Ordinarie listpris: 1.003.700 kr ) Paketet inkluderar; ✔️ Sportpaket ✔️ Comfortpaket ✔️ Innovation ✔️ Harman/Kardon högtalarsystem ✔️ Elektrisk dragkrok Bavarias Kampanj BMW IX 40 & BMW IX 50 Räntekampanj: 4,95 % ränta vid köp av BMW iX 40 och BMW iX 50. Dessutom har vi bilar för omgående leverans* *Erbjudandet gäller vid lån och finansiell leasing via BMW Finans t.om 2024-06-30* Paketerbjudande: Innovation + Comfort för kundpriset 48 600 kr. (Ordinarie pris 96 700 kr) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.