|
Sida 28 av 45
|
|
|---|---|
| Går det att se temperaturen i bilen från BMW appen? När man värmer upp bilen på morgonen vill man gärna veta när den är klar | |
| @lano Nej inte så vitt jag kan se. Man kan inte heller sätta på värmesäten via appen utan det verkar bero på om de var igång sist man åkte med bilen eller inte. :( | |
|
@Smurfkungen: Man ställer in i bilen vid vilken utetemperatur värmestol och eventuell rattvärme ska aktiveras. Har inget med att göra om de användes sist eller inte. Lennart Bornhall BMW CS #1085 |
|
| @Bavaria1 Tack det visste jag inte. | |
| Vad tror ni om dom osålda IX som finns nu när det kommer ny årsmodell i mars? IX50 fullutrustade och M60. Alla känns som dom försöker sälja dyrt. Ofta till samma pris som i maj förra året. "Ny" ratt och silvertrim så faktiskt en synlig skillnad på 2025:orna. Vill ha B&W, luftfjädring och integralstyrning. Få IX50 med det så det är M60 som står till buds. | |
| Du kommer ångra dig om ett år när det kommer en total uppdatering med mycket bättre batteri mm. | |
| Mycket bättre batteri? Vad är dåligt med det nuvarande? | |
|
Ja, ska man köpa en iX M60 nu så lär det vara till ett kanonpris! Annars så väntar man in faceliftade iX som kommer i Mars 2025 Ett mycket bättre batteri än det som sitter i dagens iX lär vi dock inte få se, må hända har BMW tweakat med batterikemi för att snabba på DC-laddning och ev. andra batteristorlekar och bättre räckvidd, fast det är nog också prestanda som går att optimera via mjukvara. |
|
|
Kan tänka mig att köpa en lagerbil eller lätt begagnad M60 tillverkad från mars 2023 och sen byta till faceliften om den är något att ha. Har dom inte dumpat priset på den nya kommer det ju i så fall ta ett år eller så efter att den kommit innan jagkan köpa en sådan billigare. Det är mer än två år bort. Men frågan är vad M60 med 0 eller demo 1000 mil på mätaren ska kosta idag? |
|
| Minst 20% på en 2023 lagerbil m60? | |
|
Radman23 Ja, en M60 med minst 20% rabatt med rätt utrustning och färg skulle man kunna tänka sig. Då ska den vara tillverkad från mars 2023 med MGU22 headunit och uppdaterad till iDrive OS 8.5 och åtgärdade ventiler. :-) Läser man tyska iX forum så är det många ägare som har problem med fjärrstyrningen, BMW jobbar på en uppdatering, krävs ny mjukvara som lär komma i april |
|
|
Micleg " Kan tänka mig att köpa en lagerbil eller lätt begagnad M60 tillverkad från mars 2023 och sen byta till faceliften om den är något att ha. " Ja, det är ett alternativ men hur mycket skulle man förlora på ett sådant byte? I alla fall om man köper bilen privat. BMW lär definitivt inte dumpa priset på LCI iX, snarare så blir den några % dyrare. Den billigaste M60 med 830mil jag såg hos en bilhandlare gick på export för 1 139 000kr ( 2023:a tillverkad i April ), all utrustning förutom värmereflekterande vindruta och Personal e-Sim, inga v-hjul. |
|
| Ja det är ju naturligtvis ekonomisk galenskap men det är ju alltid ett bilköp på den prisnivån. Därav vikten av damage control och betala så lite som möjligt av dessa pengar som kommer bli bortkastade. Inte många alternativ dock; Audi etron är föråldrad och Audi Q6 etron ser ut att vara för liten på insidan. Baksäte och golv där som är helt underlägset IX. Vad mer kommer? | |
| 1,25 mille för en fullutrustad M60 alltså. 20%. Vad vet ni om den här sidans värderingar? Länk finns en prisuppskattning en bit ner. | |
|
Micleg Var ser du ,125 mille? Enligt annonsen nedan kostar bilen 1,324 mille Går dock bort då den inte har skinnklädsel, ett måste anser jag i en bil i den prisklassen. Länk |
|
|
Micleg " Ja det är ju naturligtvis ekonomisk galenskap men det är ju alltid ett bilköp på den prisnivån. Därav vikten av damage control och betala så lite som möjligt av dessa pengar som kommer bli bortkastade " Håller helt med dig! Värdeminsking och utebliven avkastning på det satsade kapitalet gör att man tvekar en och två gånger, för min del krävs det en kanondeal för att slå till på en M60, helst byggd Mars 2024 >>> då den kommer som standard med M-lädersportratt i kombination med M-interiörlister i mörkt silver vilket jag personligen gillar bättre än dagens utförande. |
|
|
"Var ser du ,125 mille? Enligt annonsen nedan kostar bilen 1,324 mille" Nej det är det jag menar med att du och en till tycker 20% är okej rabatt medan jag nog letar ännu mer rabatt. Länkade websidan visar, i alla fall för mig, denna text: "Uppskattat pris på bil Bilhandlarpris: 1 038 600 - 1 147 900 kr" ..vilket ganska långt från utannonserade priset men också lägre än 20% rabatt. Närmare 30% eller mer. Vem av dom kommer få rätt... Jag är inte den som vill ta diskrepansen på 100-200 k utöver den vanliga (häftiga) värdeminskningen. |
|
| Jag kan acceptera att köpa en ett år gammal M60 som inte gått långt (jag kör själv mycket) men just att den är ett år gammal och nu har sumpat halva sin garanti (vi har ju inte fyra års garanti som amerikanarna med vettigrt konsumentskydd) borde ju rendera en avsevärd minskning i värde oavsett mil. Har redan en förmånsbil och jag skulle inte få köpa en så dyr bil på leasing där ändå så det är privatköp som gäller. | |
|
Micleg " Nej det är det jag menar med att du och en till tycker 20% är okej rabatt medan jag nog letar ännu mer rabatt. " Då fattar jag bättre vad du menar. :-) Tror det blir väldigt svårt att få loss en helt ny M60 med mer än 20% rabatt, närmare 30% eller mer snudd på omöjligt! Har själv haft kontakt med 4-5 olika BMW ÅF sedan hösten 2021 och det man brukar få via offerter är ca.8-10% Problemet är nog att iX är felprisatt från början och det finns mycket luft i prislistan. Ord.pris på en fullutrustad iX hamnar runt 1.55 miljoner, helt befängt egentligen. Det är minst 250k för mycket. Du sumpar ingen garanti om bilen står hos BMW ÅF, 2års garanti börjar gälla när bilen är levererad till kunden. Dessutom på en helt ny bil kan man köpa till extra nybilsgaranti, extra 2år kostar ca.12.400kr enligt ÅF Visst, köper du en ett år gammal M60 då har du endast 1år kvar på nybilsgarantin. |
|
| Ja det var registerade lagerbilar jag syftade på med att garantin rullat på i onödan. Och det är bara när man beställer det går att betala för extra garanti alltså? Inte en "ny" så som handlarna kallar sina lagerbilar dom inte kör utan man bara får sitta i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.