AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
81.391

Nån som tänker köpa en iX?

Sida 27 av 45
Bilen är byggd vecka 36 i år. Den har laser ljus (del av innovation). Laserljus, luftfjädring (pga av var stugan ligger), comfort access och svart innertak var nog de enda skall krav jag hade.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Hej,

jag beställde nybil, där man fick en kombirabatt med sport edition samt att Comfort och Innovation var rabatterat. Dessutom fick man v-däck på köpet. Tyckte rabatten var bättre på nybil än lagerbilar. Beställde i början på november får bilen runt 10 dec, tillverkades v.45.

BTR integralstyrning så vet jag inte hur den är på IX 50 men på min X5 e45 gillade jag den inte alls. Har kört mycket på bana och är lite känslig för hur en bil skall agera.
Slippy

Har BMW ÅF kampanj just nu där de skickar med kompletta v-hjul på köpet? Antar att det är 21" hjul, kostar ca.47k enligt konfiguratorn.

Ska du köpa bilen privat eller leasa på företaget? Vad fick du för rabatt?
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Hej Andre, på sidan innan står min spec och rabatt. Företagsleasing, bara 20" som ingick värde 43 tror jag.
Hej Slippy.

Ok, tack. Lycka till med bilen!
Hej Slippy, har du fått din iX? Hur är den att köra jmf med MYP? Kör själv Tesla nu men bäntarvåå en iX. Skulle ha fått min förra veckan men den blev försenad, så nu blir det nog först efter nyår…
lano

Vilken iX modell har du beställt?
Hej, det är en iX50.
lano,

Härligt! Grattis! Vet du om man numera kan beställa iX50 med luftfjädring och bakhjulsstyrning? Tyskarna tog bort det som standard utrustning under hösten 2022 har jag för mig. Står nog väldigt många iX50 hos handlarna utan dessa options som är iskalla.

På M60 är luftfjädring och bakhjulsstyrningdet standard.
Luftfjädring går bra att beställa, bakhjulsstyning också men den kostar 60 TSEK då man tappar sport edition kampanjen.
lano

Vad innebär sport edition kampanjen?

Adaptiv 2-axlig luftfjädring 23 700 KR

Integral-aktiv styrning 14 100 KR
07_andre, prova konfigurera en bil på BMW’s hemsida så ser du själv. Väljer du till bakhjulsstyrning så faller sport edition bort och bilen blir 60 TSEK dyrare (inkl kostnaden för bakhjulsstyrningen). Tror alla har lite olika krav och synpunkter på en bil. Svårt att avgöra vad som gör en bil iskall. Alla köper hänger inte på forum och går mer på hur de upplever en bil när de provkör den.
Jämför att provköra en X5 eller IX med eller utan integral aktiv styrning som det formellt heter. Likaså med eller utan luftfjädring. Jag skulle aldrig drömma om att köpa en utan båda dessa options. Jag har dem på min IX40 ochär supernöjd. Däremot provade jag IX40 våren 2022 utan och då gick direkt IX bort. Det fanns då inga 50 att ens provköra och ingen 40 hade dem. Det är en STOR bil, men väldigt smidig med dessa.

/Anders
Hur långt kommer du med din ix40 i den här typen av vinterväder ett vi har nu?
Radman23

Provkörde en iX40 några dagar vintern 2021/2022 och då kom man ca.25-27mil på en laddning ( stadskörning ) men det finns säkert flera faktorer som påverkar räckvidden vintertid.
Det är ju i kortaste laget när jag har 10km till fritidshuset. Ibland behöver man bränna dit och tillbaka snabbt för att fixa något. Synd att det är så orimligt stor prisskillnad mellan 40 och 50. Men uppdaterade varianten ryktas väl få bättre batteri så får hålla mig till planen och köpa den.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
10 km till fritidshuset låter inte rätt, men även med 100km så låter det inte som ett problem.
Radman23

Du menar nog 100km enkelväg till fritidshuset, 200km fram och tillbaka. Åker du med 90-100% laddning så borde det funka utan att ladda på vägen.

Vet inte om den uppdaterade iX som ryktas komma i Mars 2025 kommer dock att få bättre batteri. Är man ute efter bra räckvidd så är det iX50 eller M60 som gäller.
lano

" De har 48 TSEK i central stöd för Innovation + Comfort just nu."

Syns den rabatten på 48.000kr även i BMW:s konfigurator? Verkar inte så.

Om jag specar en iX50 så hamnar jag på 1.4 mille med luftfjädring dock utan integral-aktiv styrning.

Innovation 53 100 KR
Comfort 35 400 KR
Innovation och Comfort rabatten syns inte i konfiguratorn online. Blir kanske nya/andra kampanjer nu efter årsskiftet också. Ränterabatten var skriven att den bara gällde till årsskiftet. Men det kan ju också bli förlängningar av befintliga kampanjer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.