|
Sida 26 av 45
|
|
|---|---|
|
@Slippy, var fick du så pass bra rabatt? Är själv ute efter en iX50 med nedan spec: Edition Sport (Safirsvart) Comfort Innovation Svart innertak Dragkrok Luftfjädring H/K ljud Pris enligt konfigurator är 1244. Fick offert (oprutat) på 1091 (=12%) + vinterhjul samt 4,45 % leasingränta. Skulle gärna komma ner till 1057 (=15%), några tips hur man får till det? |
|
|
12 är bra också, fattar inte varför jag bara fick 7-8 ungefär. Var beredd att skriva på samma dag men de gav inte med sig. Kan man vänta så kommer ju iX i uppdaterad version om lite drygt ett år. |
|
| De har 48 TSEK i central stöd för Innovation + Comfort just nu. | |
| Blir ju rätt bra pris ändå om man får det stödet också men måste hålla mig i skinnet till den uppdaterade, annars kommer jag ångra mig. Riktigt trevlig bil det här. | |
| Tycker det är en riktigt fin bil, men i dagsläget känns den lite för dyr. Får jag ner den till 15% rabatt så slår jag nog till. | |
|
lano Ska du företagsleasa bilen eller privatköp? |
|
|
Det är företagsleasing. |
|
| Hur mycket billigare skall en 2023 utan luftfjädring vara för att det skall vara värt att ta en sådan? | |
|
lano Okej, det förklarar nog den fina rabatten. En uppsättning v-hjul kostar ca.50k Tror det blir tufft att få 12% rabatt och dessutom v-hjul på köpet om man skulle köpa bilen privat! Personligen skulle jag inte skaffa en iX utan luftfjädring och bakhjulsstyrning. Ha även i åtanke att iX byggda fr.o.m Mars 2023 har en ny Head-Unit MGU5 och kan uppdateras till iDrive Operating System 8.5 |
|
|
@07_Andre, Gäller MGU5 from mars även bilar byggda i europa? Det byter väl modellår i USA då. I Europa byter de from juli för iX i alla fall. |
|
|
lano BMW iX byggs endast i Tyskland ( Dingolfing ) Vill man t.ex kunna uppgradera till nya OS iDrive 8.5 så krävs Head-Unit MGU5 ombord och den har endast iX byggda fr.o.m Mars 2023 Så här skrev jag i ett inlägg i maj 2023 " Kollade upp det lite närmare under dagen och fick det även bekräftat av BMW Genius: BMW iX tillverkade fr.o.m Mars 2023 levereras med ny hårdvara, Head-Unit MGU5 MGU5 krävs för Augmented Reality i förarklustret. Augmented Reality i förarklustret fungerar även tillsammans med ACC- Adaptiv farthållare. BMW iX tillverkade fr.o.m Juli 2023 ska levereras med nya iDrive 8.5 " BMW Pressrelease kring iDrive 8.5 Länk BMW iX kommer att få Multi-Contract Plug & Charge " Multi-Contract Plug & Charge function can be made available via Remote Software Upgrade for all all BMW iX models built since March 2023 " Länk |
|
|
Enligt tyska BMW iX forum finns en "återkallelse" för BMW iX byggda före Mars 2023 Aktion 0061020800 " Technical description: I20 Rework wiring harness parking distance control (PDC) " Kablage bakre PDC måste bytas, den rör sig och skaver under körning. Bild: Länk BMW Recall Info Tool Länk |
|
| Är det minne på förarstolen (orginalstolarna) så att det går att koppla till försrprofilen? Dvs att stolen ställer. I sig beroende på vem som låser upp bilen? | |
|
@lano, ingen aning men du skall inte köpa en IX med standardstolarna, de är dåliga! Du skall ha multifunktionsstolarna som är riktigt bra! /Anders |
|
|
lano Så här står det i BMW konfigurator: " Multifunktionsstolar för förare och frampassagerare Du kan spara dina stolinställningar med minnesfunktionen. Sedan behöver du bara trycka på en knapp för att stolen ska ställas in i ditt favoritläge. " Så minnesfunktionen borde kunna lagras i förarprofilen. |
|
|
Men det var om standardstolarna som frågan gällde. Multifunktionsstolarna har både minnesfunktioner 1 och 2 samt massage på förarstolen osv. Det har jag i min och jag skulle inte rekommendera standardstolen. Lika lite som en bil som saknar luftfjädring och integral aktiv styrning! /Anders |
|
| Svarar på min egen fråga, stolsinställningarna sparas i profilen även för standardstolarna. Inga separata knappar för lagring/återställning av position utan måste skötas via iDrive. | |
|
Måste dra gränsen någon stans. Är en tjänstebil och brukar byta vart annat år. Bilen blir ändå alldeles för dyr. Kommer att köra på redan tillverkad bil med nedan spec. Bara hoppas att man blir nöjd. Edition Sport (Sophisto Grey) Comfort Innovation Svart innertak Dragkrok Luftfjädring H/K ljud |
|
|
Jag tror att du blir fantastiskt nöjd. Viktigt att du får med luftfjädringen. Kanske du även har integral styrningen då? Båda är ju standard på IX50 men leveransproblem har funnits under senaste året. Otrolig komfort i bilen! Vi har just nu en utlandsgäst som dagligen kommenterar vilken komfort och vad tyst bilen är! Han somnar hela tiden i baksätet :-) /Anders |
|
|
lano Bra med luftfjädring, har den även laserljus? När är bilen byggd då? Vill man kunna uppgradera till nya OS iDrive 8.5 och det vill man ( Multi-Contract Plug & Charge stöds i och med den nya versionen iDrive 8.5 ) så krävs nämligen Head-Unit MGU5 ombord och den har endast bilar byggda fr.o.m Mars 2023 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.