|
|
|
|---|---|
|
Hej, Fick för ett tag sen hem ett "erbjudande" från företaget Total försäkring (www.totalforsakring.se). För ca. 1200:-/år så betalar som självrisken på bilförsäkringen upp till 8000:-/år. Vid nyteckning gäller försäkringen med en kvalificeringstid på 30 dagar. Det vill säga att försäkringsskyddet gäller för skador som inträffar först efter kvalificeringstiden. Låt oss säga att man har 7k i självrisk, råkar ut för en t.ex en plåtskada, teckar denna försäkring, väntar 30 dagar med att anmäla och vips så har man betalat 1200 istället för 7k i självrisk. Kan detta vara en fungerande affärsidé? Känns spontant som ett bluff företag och det går inte att hitta omdömen om det på nätet, dom har en Box address, registrerat 2019 (omsättning 0k resultat -50k), ingen redovisning för 2020, m.m. Så vad tror ni om detta företag? | |
|
De står väl för samma moral som den affärsidé du pratar om - att vänta 30 dagar med anmälan... |
|
|
Jag var nog otydlig i min frågeställning . Jag undrade naturligtvis om det var en fungerande affärside för företaget i fråga att erbjuda en "självrisk försäkring". Jag har själv ingen tanke på att utnyttja försäkringen som jag beskrev men antar att många kommer att göra det. Därav min fråga om det är en fungerande affärs idé. Min primära fråga var dock om någon känner till företaget eller om det är en bluff. |
|
|
Spontant känns det som en dyr försäkring då du betalar 1200 kr för något som KANSKE i värsta fall kommer ersätta max. 8000 kr.... Men kör man som en blådåre och krockar ofta är det säkert en bra investering/besparing! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Visst är det så. En "normal" försäkring kostar i storleksordningen 2-5% i årlig premie. Också väldigt bra invändningar redan i början - seriösa företag dyker inte bara upp ur lådan utan oftast har de varit verksamma ett tag i liten skala först. |
|
|
OKQ8 Backup är en liknande produkt som funnits i många år. Har funkat bra för mig de gånger jag behövt utnyttja den. /M Mina bilar: Länk |
|
| skulle också lita mer på ok/q8 som bolag än ett nystartat bolag utan historik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.