|
|
|
|---|---|
|
Är helt knäckt, köpte en e61 i förrgår och tänkte lämna in den på en helrekond för att få den ordentligt fin. Hämtar den och varningslampan för adaptiva ljuset lyser. Jag frågar vad som har hänt och varför denna nu lyser och frågar om dom har tvättat den med högtryck. Självklart, svarar han 🤯. Båda lyktorna är fulla med fukt och endast parkeringsljus funkar på båda sidorna! Givetvis fungerade allt innan. Någon som har en aning om var man kan börja? Eller varit med om samma? Helena | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är deras skyldighet att lösa. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Som Hasso skriver - det är deras problem att lösa då de har gjort fel. I värsta fall får de ta det via sina försäkringar. Men är det ett oseriöst företag kan det bli problem att få rätt även om du har rätt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hade inne min bil för kontroll häromdagen. Förre ägaren gjorde en Ceramic ultra grund - stor, lackskyddsbehandling på den. För att garantin ska gälla så måste det göras efterkontroll av lackskyddet en gg per år. Vid denna kontroll så frågade de om jag ville att de skulle göra en motortvätt. När de utför en sådan så görs det med högtryck. Dels så hade jag gjort rent i motorrummet så pg a det och vetskapen om att de skulle köra med högtryckstvätt i motorrummet så tackade jag nej. Fast de intygade att det inte var något som helst problem och att inget skulle ta skada så tog jag det med en nypa salt, ville inte riskera något. Tycker det låter vanskligt att använda högtryckstvätt i motorrummet. Jag har iallafall fått lära mig att det är bättre med trädgårdslang i bästa fall. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag spolar aldrig vatten under huven nått har jag lärt mig under 50 år som Bilmek. Speciellt på nya,elektroniska underverk inga kontakter är så täta,att de tål högtryck.Gamla bilar må så vara. En släkting med en rätt ny KiA diesel lämnade in bilen på recondtvätt. Instrumenteringen fungerade inte när han åkte hem utan fick åka tillbaka. De fick tömma kontakter och torka upp, och det började fungera igen som tur var. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har också lärt mig att aldrig spola vatten under huven under mina år som bilmek. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att man högtryckstvättars under huven på en firma som endast sysslar med Sånt här. Trodde man hade förstått Nu att det är en dåligt idé. Det var dock första gången jag lämnade min bil på rekond. Dom har tagit på sig detta och ska laga bilen. Tvingade dom att skriva ett kontrakt på att dom ska laga bilen endast med originaldelar 🙈🤪 Så vi får se hur det går. |
|
| Dem borde lösa det men är det en sån där rekond firma på hörnet av stan som ej talar svenska så kommer dem vägra stå för det å därför lämnar jag aldrig i bilar till sådant folk. Vet hur surt det är skjuter mitt parkeringljus vid regn och sakt till ett par fimor att leta efter spricker och täta det men dem har aldrig kollat så blir alltid ett byte vartannat år. | |
|
Ja DE som orsakat problemet, ska åtgärda det. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Har för mig att där finns ett plastlock med en logga som förbjuder tvätt med tryck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.