|
|
|
|---|---|
| Någon som har något tips på hur man ska få WhatsApp och/eller Teams att fungera med headsfree bluetooth? Jag har en Android Samsung Galaxy S10+ som fungerar felfritt med vanliga samtal, men när det ringer i whatsapp eller teams så tutar det i bilen och får endast upp valet "Avsluta samtal" på konsolen i bilen. Får alltså inte de vanliga valen "Ta emot/Avvisa". Har en X4/2017 års modell. | |
|
Jag har inte de modeller du har, så detta är bara några fria tankar om vad som kan skilja i ditt scenario: Jag har just installerat Teams Android-appen på min Google-telefon och provat ansluta till ett möte (via epostad länk). Den kopplar ljudet till bilen automatiskt och fungerar som telefonsamtal. Jag har följande: I telefonens Bluetooth-inställningar förlänken till bilen är allt aktiverat, inkl Telefonsamtal, Medialjud, HD-ljud. Jag använder inte Android Auto utan endast "Handsfree" till bilen. Jag har årsmodell 2021 med iDrive 7 Telefonen kör Android 10. Under "samtalet" visar bilen menyn för Avsluta, Mute eller Lämna Över samtalet till telefonen. I Teams-appen hade jag förväntat mig att se en "Drive Mode". Det ser jag inte men jag har en "ljud-ikon" längst ner för val mellan Bluetooth (kopplar över till bilen), Telefonen eller telefonens högtalare. |
|
| Okej, men om det funkar med iDrive v7 så kanske jag ska testa uppdatera min programvara. Den lär vara äldre än så. Tack för infon! | |
| Jag har inte undersökt att det behövs men du kanske kan Kolla att även media är ikryssat för Bluetooth-länken i mobilen? | |
| Jag har flertalet gånger kört konferens med teams i bilen. Jag har en galaxy s10 och en 520 2016. Brukar få upp svara/muta/lägg på. Vid konf använder jag telefonen till att ansluta och ljudet hamnar automatiskt i bilen, så det borde inte vara några problem för dig heller. | |
| Skumt, media funkar med bluetooth och ljudet går fram eftersom det tutar i bilen när det ringer. Om jag svarar på telefonen så funkar det, men man får ju inte röra telefonen när man kör :). Jag får försöka med uppdatera bilens programvara. | |
|
Team/WhatsApp funkar på min 325i som är från 2010, inga problem. Kör den över "handsfree". Samsung Note 9 med android 10. Kolla att du har media iklickat. |
|
| Jag hade en 328:a innan och där funkade det också. Media är ikryssat och allt annat funkar. Det enda som inte fungerar är just svara-funktionen när någon ringer via Teams/Whatsapp. Svarar jag på mobilen så kan jag prata vidare via handsfree. Det hjälpte inte heller att uppdatera bilens programvara, så jag får väl leva med att svara på mobilen :) | |
| Ja men det är samma i min, att jag måste svara/lägga på via nallen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.