|
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte att batteribaljan i bagaget var nästintill full med vatten. Jag lyfte ut batteriet för att rensa dräneringshålet men något sådant hittade jag inte så tog bort batteriets luftningsslang som gick ur baljan ganska nära botten. Har försökt hitta vart vattnet kommer in och trodde jag hittat att det var några vita plastclips strax över bakljuset som spruckit. Plockade bort dem och satte silvertejp över. Men idag när jag skulle kolla så det var torrt efter det regnar hela dagen så var det massa vatten där igen. Det kommer in även när bilen står still. Det verkar komma ner till baljan mellan karossplåtarna för det finns inga spår av vatten högre upp över batteriet. Någon som haft samma problem och kommit fram till vart det läcker in? | |
|
Hej hade samma problem på min 530GT efter plåtreparation—BMW hade glömt lägga en kittsträng längs med plåten och vatten rann ner. Konsekvensen blev att flera styrenheter slogs ut. Lämna in på felsökning och få åtgärd så snart du kan! Vet ej hur det ser ut på en 3GT men sitter det styrenheter i närheten kan det bli dyrt annars! /M Mina bilar: Länk |
|
|
WTF,,,, BMW kom igen nu!!!! Kvalitén nere på Tidig Skoda nivå:( EB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.