AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.960

BMW X3 f25 lci Köpråd

S.
3
S.t.e89
BMW 325i, e91 -09
Tjena, tänkte kolla med er alla bmw x3 experter och säga vad ni tycker om priset på den här bilen? vettigt eller overpriced? Vad är rimligt pris?

Länk

Länka gärna om ni hittar andra X3:treor som man får mycket för sina pengar, helst med m-paketet.

Duger 2.0d eller ska man satsa på en 3.0d?

Jag kör ca 1500mil/år och har 7,6 km till jobbet. Jag vet att bensinare är mer logiskt i mitt fall, fast det finns ju bara ett fåtal därute. Alla svar uppskattas.

En annan sak till, om det blir en diesel för mig. Eftersom jag kör så lite, går det och underhålla partikelfiltret på ett annat sätt, ex köra långa sträckor 1 gång i veckan, så filtret hinner att förbränna sotet och andra rester.

la
141
lansman45
X3 d3.0-17
Hej

Jag har en X3 3,0 D 2017 med all utrustning, inkl elstolar, död vinkelvarning mm.

Kör just nu X1 2,0 D hyrbil, helt ny.

Jag är särskilt förtjust i sexorna med sin härliga gång o fina vrid. Jämför jag dessa två så är X1 klart snålare och prestandamässigt lite sämre. Det jag saknar mest på X1 är elstol med minne, väldigt praktiskt när man är två förare.

Fundera igenom vad som är viktigt för dig. Är det bra prestanda eller bättre ekonomi? Vad kräver du i form av utrustning?

MVH lansman45
S.
3
S.t.e89
BMW 325i, e91 -09
jag vill helst ha den i m sport och så klart bensinare. Jag har för svårt för diesel ljudet, låter som det knarrar, som en traktor. Det kan förstöra stämningen i bilen. Som du säger sexorna är helt underbara, nu har den med en turbo, det skadar inte.

Bilen jag länkade blev såld. Men jag är jätte sugen att slå till den här. Frågan är om priset är vettigt? hur mycket ska man pruta? Jag har läst att i år har priserna för beg.bilar blivit skyhöga. Ska man vänta till vintern?

Länk

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag tycker priset verkar rimligt. (Det är dyrt med begbilar just nu:-))
Riddermark är väl kända för att inte vilja hålla på sina bilar för länge utan istället annonsera "bra" priser få hög omsättning i hallarna. Skulle du få den för 250 vore väl det utmärkt.

En kommentar gällande utrustningen; det är en LCI men den har den "gamla" M-sportratten. Kanske inte spelar någon roll för dig.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hos Riddermark prutar man kanske 1500kr så 250.000 är uteslutet att försöka med förrän den stått kanske 60dgr+. Och det kommer den inte göra, alla andra är ju dyrare ;-)
S.
3
S.t.e89
BMW 325i, e91 -09
yes Joofa , jätte synd faktiskt. Den nyare sportratten ser mer slimmad ut och mer praktiskt, men det är inte hela världen. Jag ska försöka få den för 250 k, säljaren verkade ivrig att få den såld, han vägrade släppa mig den dagen och vill få ett avtal med mig. Jag stod fast vid mitt ord, att jag behövde verkligen fundera på saken, så jag inte gör några förhastade beslut.

Jag har också få ett intresse för denna bil

Länk

MEN skatten och försäkringen kostade ju skjortan. Försäkringen 13,7 k för ett år och 3,5 k på bilskatten. Dubblade kostnader jämfört med den silvriga bensinaren. Antar att delarna till en dieselbil är dyrare och det har blivit allt vanligare med olyckor dieselbilar nu när majoriteten kör en.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.