AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.039

Bmw e38 750 lister dörrar

Da
14
Davves
750i-96
Hej! Jag har väldigt problem med att förstå hur dom nedre listerna på min E38- 96 ska bytas. Jag har behov att byta hela balken på höger sida, balken har jag hittat ny men inte beställt då den ritningen visar att det inte är någon list över denna, men när jag kollar på dem som sitter på bilen nu så ser det ut som att listen är med i själva balken? Eller missförstår jag det hela, har försökt kolla runt och hitta lister att beställa men hittar inte rätt. Mvh väldigt förvirrad grabb

Hej,

Det är inte så lätt (för mig, åtminstone) att förstå vilka lister du menar.

Kan du orientera här och peka ut? (Obs! Jag var bekväm och valde att leta för min egen bil, som är senare och iL. Men som orientering får det duga. I o f s inte helt lätt att orientera sig bland alla konstiga namn hos Realoem.com heller...)

Länk

/Lennart
Da
14
Davves
750i-96
Hej! Position nr 15 på bilden som inte ens finns med i listan under.
Länk

Som tilläg så är det Länk pos 1 som ska bytas right side member
"Utgråade" detaljer finns inte på den aktuella bilen, dvs den bil du sorterat fram.

Har du gått in på realoem med din bils VIN?

/Lennart
Da
14
Davves
750i-96
Ja det är sökt med min bils VIN så blir inte klok

Det börjar bli svårt nu. Men #15 finns ju, trots allt. Kanske på en annan skiss?

Vi får hoppas på nån annans insikt.

/Lennart
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Här finns bilder på 41118157551 och 41118157552:
Länk

Snyggt jobbat, Snart525iA.!

Har du någon idé om varför de är gråade på realoem? Jag letade vidare, på olika årsmodeller mm, men nada.

/Lennart

EDIT:Men var det verkligen rätt grejer!? De angivna delarna sitter ju längs hela insidan av tröskellådan. #15 verkar vara en helt annan detalj och skild från de "ryska".
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Blir inte klokare. Ser ut att vara utsidan men osäker.
Da
14
Davves
750i-96
Ja jag blir då inte klokare, ryska bilderna liknar dom som sitter på men mina har fästpunkter 2st som syns från utsidan detta syns på pre-facelift och sedan när facelift kom så försvann dessa och det blev en hel om jag förstår det rätt.
Om det inte blivit så att den gamla versionen inte finns att få tag på utan det är bara den till facelift som finns kvar därav den inte finns på real oem?

Da
14
Davves
750i-96
Hej igen! Ingen som vet?

Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Tröskelskydden i plast kom väl med facelift, så dom är väl eftermonterade om du har en -96:a. Då syns dom inte heller i reservdelsprogrammet om du väljer en 96:a.
Dom ska vara löstagbara med clips (om jag minns rätt), men eftersom dom är eftermonterade så vet man ju inte hur dom monterat dom.. kanske med lim?
Da
14
Davves
750i-96
Dom som sitter på nu är inte plast utan är plåt, och det har kommit till min förståelse att det inte går att byta bara listen utan den delen tillhör chassi så det blev betydligt mera jobb

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.