|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag vill bara kolla så att jag väljer rätt däcktryck på "nya" bilen. Vid dörrsidan sitter som vanligt denna dekal Länk Däck som sitter på är Pirelli P7 225/45 R18 Och om jag läser dekalen rätt borde det betyda 2,2 bar fram och 2,6 bak med max 3 personer? Jag frågar dels för att jag får upp ett felmeddelande då och då om punkteringsvarning och skall in på service angående det och vill då ha bra koll och kunna återställa trycket regelbundet för att undvika onödig kostnader. | |
|
Nej, du läser trycket för vinterdäck... 2,2 fram och 2,4 bak enligt etiketten. Det är dock ett "komforttryck" så du kan gå upp lite utan problem. Jag brukar lägga mig mellan värdena för "normal last" och "full last". Blir det för stötigt och bullrigt, backar jag stegvis ner mot "rekommenderat" tryck för "normal last". Just nu ligger jag på ca 2,3 bar fram och 2,5 bar bak med Pirelli P7 17"-däck, efter lite experimenterande och det har givit bättre ljudkomfort än med lite högre tryck. Jag förutsätter att du nollställt däcktryckssystemet efter korrekt lufttryck! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Johan och tack för din hjälp! Jag har verkligen försökt att "förstå" rutan men begriper inte vilken del eller rad som skiljer sommar från vinterdäck, men tror på vad du säger, bara så jäkla konstigt att det inte kan skivas i mer klartext... Jag skall prova mig fram som du gav mig råd, tack! |
|
|
"M+S" är vinterdäck (Mud + Snow). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Aha ok tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.