|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla ! Ursäkta mitt inlägg om det hamnat fel, har inte hittat var jag kan skapa en ny tråd. Har precis skaffat mig 520D Xdrive -20 som har digital cockpit och Idrive 7 "lite", men ingen Android Auto... Inledde en diskussion med BMW connected drives som mha regnummer bekräftade att bilen skulle gå att uppdatera till Android Auto, men att det görs på verkstad eftersom RSU finns inte inbyggt. Efter att varit i kontakt med BMW Tyresö, Kista, Danderyd, Nacka så verkar det inte att gå ändå, tex. Kista bekräftade att bilen har SP15 men SP18 behövs för uppdatering, finns inget att göra säger de ? Har någon med MY2020 och Idrive 7 "lite" utan RSU fått Android Auto installerat och hur gick ni till väga/kostnad ? Läser man UK och USA BMW forum finns det bevis att bilar med samma spec. som min har fått uppdatering installerat på BMW verkstad, medan i Sverige verkar det inte gå ? Väldigt konstigt att COnnected Drives och verkstäderna har olika syn på detta ! //Wide | |
|
Hej Ingen som har fått AA i Idrive 7 installerat ? //Wide |
|
|
Kolla med Nicky på Dynasty i Sollentuna, han eftermonterar originalutrustning på Mercedes, Audi, Porsche och BMW. Han gör det som inte märkesverkstäder gör, i vissa fall även åt märkesverkstäderna! Jag har använt honom ett flertal gånger. |
|
|
Tack för svaret. Bmw verkstad gör det visst också har jag nu fått veta, dock vill de ha rätt mycket betalt, så jag har bestämt mig att vänta med uppdateringen. |
|
| Min bil är tillverkad feb2020 och på min var det bara en mjukvaruuppdatering som behövdes. Jag sa till verkstan att idrive kraschade och då körde de in uppdateringen gratis, Android auto följde med uppdateringen. Jag vet inte om jag har idrive 6 el 7 lite | |
| Widescreen, vad ville de ha för jobbet? | |
|
Hej, BMW Kista vill ha efter lite omförhandling 3000:- för uppdatering till senaste mjukvara, tycker fortfarande att det är lite för mycket, men är samtidigt sugen på att skaffa det, efter att sett det och använt det på en lånbil 330e. Hade lite förhoppningar om uppdatering när bilen var på verkstad för Lamda sond bytet, men nej, det behövdes ingen uppdatering. Att bara gå in och säga att I driven har kraschat har jag svårt att tro räcker , om det inte finns något verkligt fel, verkstaden kör väl en diagnostik och felkodsläsning ? Mvh Wide |
|
| Efter uppdateringen fungerar även Bluetooth mycket bättre, du kan väl säga att du har problem med det? Jag tycker det är självklart att BMW ska tillhandahålla senaste mjukvaran så länge garanti finns | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.