|
|
|
|---|---|
|
Har ett smärre problem med min Alfa.. Klonkande missljud i gupp(mindre gupp av det lite mer tvära utseendet)...låter som att fjädringen i dessa lägen har en vedklamp istället för fjädrar i framvagnen...mest troligt i framvagnen som felet är i. Tja...ibland låter det även som att det också/eller är glapp i bakvagnsstagen..Hmm, ser ok ut där också,men har inte kikat jättemycket där ännu. Vet att övre bärarmarna fram brukar vara en kandidat när det gäller "klonkljud" på en dylik Alfa, men jag märker ingenting som kan tänkas vara glapp däromkring när jag har haft uppe bilen på lyft :/ Krängningshämmarstagen ser ju något slitna ut , men ingen glapp där heller vad jag kan tycka.. Ska tilläggas att stötdämpare, fjäderbenslager är bytt runt om för inte så länge sedan! Bilen har "bara" rullat ca 17000mil i nuläget. Lutar snart åt att jag köper en komplett framvagnssats och byter allt där till att börja med, men är det någon som känner igen ett dylikt missljud och har något tips? Mvh Janne. | |
|
Lite återkoppling: Hittat problemet om någon funderar på frågan fortfarande ;) Spindelleden höger fram (undre) är glapp. Blir till att beställa en komplett undre länkarm m.a.o. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.